Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
18 november 2017

Winkeliers: koopspektakel tijdens Black Friday

De detailhandel verwacht enorme drukte tijdens Black Friday. Het fenomeen, dat overgewaaid is uit de Verenigde Staten, lijkt definitief een traditie te zijn geworden en geeft een extra impuls aan de verkopen voor Sinterklaas en Kerst. Detailhandel Nederland houdt serieus rekening met 7% extra omzet ten opzichte van de feestmaand in 2016. De belangenorganisatie meldt dit in een persbericht aan Careality.

Winkeliers doen deze editie, dit jaar op vrijdag 24 november, massaal mee. “Wij verwachten dan ook dat consumenten dit jaar blij verrast worden met geweldige aanbiedingen,” zegt Detailhandel Nederland directeur Sander van Golberdinge.

De kracht van Black Friday is ook dat het perfect past in de feestkalender en herkenbaar is doordat het – de naam zegt het al – altijd op een vrijdag valt. “Consumenten kunnen zich een week na de intocht van Sinterklaas te buiten gaan aan koopjes”, vervolgt Van Golberdinge.

Cyber Monday
De maandag na Black Friday is Cyber Monday. Deze dag staat in het teken van grote kortingen bij het doen van online aankopen. Cyber Monday is net als Black Friday bedoeld om een vliegende start te geven aan de feestmaand met als hoogtepunten het sinterklaasfeest en kerstmis.

Winkeldeuren langer open in de feestperiode
Winkeliers verruimen de openingstijden tijdens Black Friday. Ook de periode erna zullen veel winkeliers ruimere openingstijden hebben om consumenten het zo makkelijk mogelijk te maken.

(Foto´s:  archief Careality)


Deel dit bericht:


Careality