Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
28 september 2017

Nieuwe huisstijl voor de Nederlandse Cosmetica Vereniging

Cosmetica zijn onmisbaar in ons dagelijks leven. Niet alleen brengen ze ons hygiëne, verzorging en schoonheid, ook geven ze ons zelfvertrouwen. Cosmetica zijn daarmee van onschatbare waarde voor ons welzijn.

De Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) is trots om de belangen te behartigen van deze industrie. Om dat nog beter uit te dragen, heeft zij haar huisstijl compleet vernieuwd. Het nieuw vormgegeven logo dat hierbij hoort, vertegenwoordigt de verschillende productgroepen én verbindt de leden met elkaar. Onze leden staan voor veilige, innovatieve en effectieve producten. Zodat iedereen, jong en oud, met plezier cosmetica kan blijven gebruiken.

De nieuwe huisstijl  heeft een frisse, krachtige uitstraling passend bij de vereniging en de industrie. Naast het gebruik van mooie, glanzende kleuren is gekozen voor de spiegel als symbool.  In de spiegel kijken we elke dag, onder meer  in de badkamer bij het gebruik van cosmetica. Het staat voor verzorging, zelfbeeld, beleving en genieten – daar waar cosmetica ook voor staat.

‘De afgelopen 20 jaar zijn er veel ontwikkelingen geweest binnen de branche en vereniging, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid en productinnovatie. De nieuwe huisstijl is representatief voor waar de cosmetica-industrie nu staat’, aldus Ronald van Welie, directeur NCV, die de nieuwe huisstijl omschrijft als ‘strak, herkenbaar en elegant’.

NCV-voorzitter Monica van Ee ‘Wij worden blij van dit mooie logo en de bijbehorende huisstijl, net als heel veel mensen elke dag weer blij worden van cosmetica’.


Deel dit bericht:


Careality