DA & D.I.O. samen verder onder naam DA

DA en D.I.O. hebben de koppen bij elkaar gestoken om zich sterk te maken voor een gezonde toekomst voor zelfstandige drogisten in Nederland. Deze gezamenlijke toekomstplannen zijn woensdagavond 11 oktober in een bijeenkomst in het Postillion hotel in Bunnik gedeeld met de ondernemers.

De bijeenkomst ‘Samen naar een gezonde toekomst’ werd ingeluid met een buffetmaaltijd, zodat de ondernemers direct vanuit hun winkel aanwezig konden zijn. De richting die beide organisaties op gaan werd uitgebreid besproken met de ca. 450 aanwezigen. Tevens sprak detailhandel-expert Frank Quix over de noodzaak om keuzes te maken. Er ontstaat een krachtige propositie naar de consument door de sterke kanten van beide formules te bundelen. Daarvoor moeten wel  keuzes gemaakt worden.

Een van de belangrijkste keuzes betreft het verder gaan onder het merk van DA. Er is gekozen voor het DA-merk omdat de naamsbekendheid vele malen groter is dan het D.I.O.-merk en men tevens een huismerk bezit onder de DA-vlag. De directieleden van de nieuwe organisatie hebben daarna iedereen bijgepraat over alle toekomstplannen. De komende maanden zullen deze verder uitgewerkt gaan worden. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de ondernemers. Tijdens deze avond kwamen er enkele ondernemers aan het woord en gaven ze hun reactie op de plannen. Over het algemeen was men positief over zowel de plannen als de avond. Er klonken ook enkele kritische geluiden, hetgeen natuurlijk logisch is bij een zo belangrijke cruciale stap. Zowel de directie van DA-D.I.O. als de ondernemers hebben er alle vertrouwen dat vandaag de weg ingeslagen is naar een vruchtbare toekomst.

Op foto v.l.n.r. ondernemer John Adema, gespreksleider Fred Verdult en onderneemster Yvonne Schaafstra

Tags: ,