Holland & Barrett benoemt Stephen Nieuwenhuis tot Algemeen Directeur Benelux

Retailketen Holland & Barrett onthult vandaag de eerste stappen in de groeistrategie en organisatiestructuur in de Benelux. De eerste zichtbare stap hiervan in Nederland en België is de benoeming van Stephen Nieuwenhuis tot algemeen directeur en de uitbreiding van de directie van twee naar drie personen. Het directieteam wordt vanaf nu gevormd door de algemeen directeur, de commercieel directeur en de operationeel directeur. De benoeming is in lijn met de groeiambitie om in 2018 in Nederland en België 25 nieuwe winkels te openen en een nieuw winkelconcept te introduceren. Dit schrijft Holland & Barrett in een persbericht aan Careality.

Met de benoeming volgt Stephen Nieuwenhuis Colinda Hoegee op als algemeen directeur. Hoegee was twaalf jaar werkzaam bij Holland & Barrett. Nieuwenhuis, sinds 2006 actief voor de retailketen, bekleedde eerder de rol van operationeel directeur. In deze functie heeft hij bewezen een grote drijvende kracht achter de groei van het bedrijf te zijn en actief bijgedragen te hebben aan een positieve resultaatontwikkeling.

Uitbreiding directieteam
De directie van Holland & Barrett wordt naast de benoeming van Nieuwenhuis tot algemeen directeur verder uitgebreid met een commercieel en een operationeel directeur. Door deze uitbreiding wordt het mogelijk om nog beter in te spelen op de wens van de consument naar een vernieuwend assortiment en een meer klantgerichte winkelervaring.

“De interesse in gezondheidsproducten is groot en neemt de komende jaren alleen maar toe”, aldus Nieuwenhuis. “Holland & Barrett heeft op dit punt al een stevige positie, maar wij beseffen ons dat het nog beter kan en moet. We leggen de lat hoog en gaan nog meer investeren in onze mensen, ons merk, het assortiment en daarmee in ieders gezondheid.”

Groei en ontwikkeling winkelconcept
Onder het motto ‘Think global, act local’ maakt Holland & Barrett zich klaar voor de toekomst. Binnen de vernieuwde groeistructuur spelen de opening van veel meer nieuwe winkels in Nederland en België en de introductie van een nieuw winkelconcept een belangrijke rol. Daarbij is implementatie van omnichannel, zoals Click&Collect en Order in Store, een kernpunt op zowel de lange als korte termijn.