Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
15 juni 2018

Directiebenoemingen Etos en Albert Heijn

Zaandam, 15 juni 2018 – Albert Heijn en Etos maken vandaag enkele benoemingen bekend: 

  • Etos krijgt een nieuwe general manager: Saskia Egas Reparaz 
  • Jan-Derek Groenendaal wordt verantwoordelijk voor European Strategic Projects, daarbij Wouter Kolk ondersteunend in diens eerder aangekondigde nieuwe rol bij Ahold Delhaize in Europa en Indonesië
  • Marit van Egmond wordt benoemd in de nieuwe rol van EVP Commerce Albert Heijn

Wouter Kolk, CEO Albert Heijn en COO Ahold Delhaize Nederland en België: “De benoemingen van vandaag zijn een mooi voorbeeld van het talent binnen Ahold Delhaize en de kansen die dat biedt. Ik wens Saskia, Marit en Jan-Derek alle succes.”

Saskia Egas Reparaz (foto rechts boven) was de afgelopen drie jaar directeur marketing, format, communicatie (MFC) bij Albert Heijn. Onder haar leiding werd op succesvolle wijze een meer open en transparante communicatiekoers ingeslagen waarbij dialoog voorop staat. Spaaracties werden vernieuwd met AR/VR-technieken en zij stond aan de wieg van het veelbekeken platform Appie Today, de social zender van Albert Heijn met programma’s gemaakt voor en door klanten en medewerkers over datgene wat hen bezighoudt.

Onder leiding van Jan-Derek Groenendaal is Etos drie keer verkozen tot Beste Drogist van Nederland. Het merk is vernieuwd, met meer focus op health & beauty. Daarnaast bracht Jan-Derek de Etos eigen-merkproducten de grens over naar andere Ahold Delhaize merken in België, Tsjechië en de VS, een ervaring die goed van pas komt bij zijn
nieuwe verantwoordelijkheid.

Naar aanleiding van deze benoemingen ontstaat de nieuwe rol van EVP Commerce, verantwoordelijk voor marketing, format en merchandising & sourcing. Dit zorgt voor kortere lijnen en meer slagvaardigheid en snelheid, belangrijk in de in rap tempo veranderende retailwereld.

Marit van Egmond (foto rechts onder) heeft met haar team in de afge-
lopen jaren succesvol een beweging in gang gezet om het assortiment te vernieuwen en gezonder te maken. Naast het assortiment is ook een aantal vernieuwende concepten in de markt gezet, zoals Bakery Café, Allerhande Box en Product Pitch.


Deel dit bericht:


Careality