Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
16 juni 2018

DDB & Tribal Amsterdam aan de slag voor Kruidvat

Na een uitgebreide bureaupitch heeft Kruidvat een nieuw reclamebureau geselecteerd. DDB & Tribal Amsterdam & Eigen Fabrikaat kwam als beste naar voren en start per 1 juli als lead agency van de drogisterijketen. Zij nemen na 10 jaar het stokje over van Beyen Meyer. Dit meldt Kruidvat in een persbericht aan Careality.

DDB is geselecteerd na een pitchproces onder begeleiding van 3MO. Na een eerste oriënterende ronde met zeven bureaus, gingen drie bureaus door naar een volgende fase. Hierin presenteerden zij op basis van een concrete briefing hun aanpak en creatieve concepten. Centraal in de briefing stond de strategische uitdaging die de grote hoeveelheid mediakanalen die Kruidvat inzet oplevert.

Brenda Smith, Marketing Director A.S. Watson Health & Beauty Benelux, licht toe: “In de afgelopen 10 jaar hebben we samen met Beyen Meyer gebouwd aan het merk Kruidvat. We zijn hen dankbaar voor de bijdrage die ze geleverd hebben aan onze groei, zowel van onze fysieke winkels als online. We zijn nu toe aan een volgende stap en kijken ernaar uit om deze samen met DDB & Tribal Amsterdam te zetten. Het is een bureau dat Kruidvat met toegewijde teams in Nederland, maar ook in België en Frankrijk, kan servicen. DDB heeft in de pitch laten zien dat ze een goede strategische partner zijn die onze organisatie verder kan versterken. Hierbij verloren ze het goede van het Kruidvat merk niet uit het oog, maar voegden daar iets nieuws aan toe. We gaan de komende periode samen aan de slag met het versterken van onze positio-nering met een focus op onze lage prijzen, gezondheid en beauty.”

Ivo Roefs, Co-CEO DDB & Tribal Amsterdam, is trots op de nieuwe klant: “Wij vinden het fantastisch dat we verder mogen helpen bouwen aan een prachtig merk als Kruidvat, één van de grootste adverteerders in Nederland. Bij DDB geloven we in het toevoegen van relevante creativiteit om mensen in beweging te krijgen. En dat is precies wat we voor Kruidvat willen doen. Hierbij gaan we uit van het sterke fundament van het merk en voegen daar nieuwe elementen aan toe. We kunnen niet wachten om aan de slag te gaan!”

De samenwerking start per 1 juli. De overdracht verloopt natuurlijk en geldt voor de nieuwe projecten.
.

(foto: archief Careality)


Deel dit bericht:


Careality