Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
3 januari 2011

DA start het nieuwe jaar met nieuwe folders

Om de effectiviteit van de voordeelfolders te vergroten, roept DA twee nieuwe folders in het leven; de actiefolder en de themafolder. Hiermee heeft DA twee nieuwe middelen in handen waarmee bulk en specialisme apart worden aangeboden.    

DA Actiefolder
De nieuwe actiefolder is niet alleen in formaat, maar ook in opzet bijzonder. Deze folder staat los van het lopende campagnethema en heeft derhalve een generiek karakter. De folder bevat een 15-tal aanbiedingen tegen scherpe actieprijzen. Deze 15 acties voldoen aan een aantal criteria, met name op het gebied van omzet, rendement en volume. De nieuwe actiefolder verschijnt tweewekelijks en heeft een looptijd van twee weken.

Het is de bedoeling dat de acties in deze folder groot op de winkelvloer van de DA winkels uitgedragen worden. ‘Door het aantal aanbiedingen te verlagen en de prijs scherper neer te zetten, wordt de effectiviteit voor de DA ondernemer groter. De introductie van de nieuwe actiefolder is dan ook een belangrijk moment voor DA. Met deze folder heeft DA een onderscheidend middel gecreëerd ten opzichte van haar concurrenten’, aldus Fabienne Geraedts, Marketing & Communicatie-manager DA.

DA Themafolder
De nieuwe themafolder verschijnt tweemaandelijks als aftrap van de themacampagne en heeft dan ook een thematisch karakter. De looptijd van deze folder is twee weken. De themafolder is voor DA een belangrijk middel om haar specialisme en de assortimentsbreedte aan een breed publiek te laten zien. Het actiematige karakter blijft behouden, met name op de voor- en achterpagina. De binnenpagina’s worden opgebouwd uit acties die aansluiten bij het campagnethema of bij specifieke subthema’s. De thema’s passen bij de landelijke campagne of het seizoen. Ook kunnen hierin specialistische aanbiedingen voorkomen, passend bij de adviesfunctie van de DA drogisten. Verder is er in de themafolder veel ruimte gereserveerd voor informatie en tips.

Commerciële slagkracht
De nieuwe folders zullen in 2011 voor DA meer commerciële slagkracht genereren, door meer traffic te brengen (actiefolder) en door het verhogen van het bonbedrag van de DA klant (themafolder). Door de duidelijke scheiding van de doelstellingen van beide folders verwacht DA de effectiviteit van deze middelen te vergroten.

DA Huis-aan-huis folders 2011
Naast de twee nieuwe DA foldersoorten blijven in 2011 de kranten ‘Cadeautopper’ en ‘DA pakt uit’ gehandhaafd. Net als in de actiefolders, worden er in de DA pakt uit kranten grotendeels bulkacties afgebeeld. En in de cadeautoppers ligt de focus op acties met specifieke cadeauproducten en geschenkverpakkingen.

Het totale pakket aan DA huis-aan-huis folders wordt in 2011 dus onderverdeeld in actiefolders, themafolders, cadeautoppers en ‘DA pakt uit’ kranten. De eerste nieuwe actiefolder verschijnt in week 1 en in week 2 staat de eerste themafolder gepland als aftrap van de eerste gezondheidscampagne van januari.  



Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality