Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
7 juni 2012

D.I.O.: Nederlander gaat bewuster om met zon

Nederlanders gaan steeds bewuster om met de zon ziet D.I.O drogisterij en parfumerie in zijn verkoopcijfers. De gemiddelde factor die mensen deze zomer smeren ligt boven de 30. In vergelijking met voorgaande jaren is dat een stijging. Toch wil die hogere factor niet zeggen dat we niet meer voor het gemak gaan. De zonnebrandspray met een hogere factor is populairder dan ooit. En ook crèmes die beloven ons de hele dag te beschermen doen het erg goed.

Met name kinderen worden goed beschermd de zon ingestuurd. Factor 50, waterresistant en ook nog speciaal voor kids ontwikkelde zonnebrand verdwijnt in menig moederstrandtas. Maar ook de moeders en vaders beschermen zichzelf goed. Factor 50 is steeds meer geaccepteerd. Deze worden dan vaak in grootverpakkingen gekocht. Een voorwaarde blijft de smeerbaarheid van het goedje. Ook daar wint een spray het vaak van de bekende fles met zonnebrand.

Bakken
“Vroeger zag je dat mensen zonnebrand kochten om echt te bakken ongeacht de gevolgen voor hun huid. Toen was olie erg populair. Olie wordt nog steeds veel verkocht, steeds meer zelfs, maar ook die olie heeft tegenwoordig een flinke beschermingsfactor. Het echte ‘bakken’ is dus verleden tijd. We willen het wel, maar we zitten niet te wachten op de verbrande huid die volgt”, zegt Michael Graver, Category manager bij D.I.O. drogisterijen.

D.I.O. zorgt zelf ook voor de nodige voorlichting op het gebied van zonnebrand. En daar is ook veel behoefte aan. “In onze winkels zien we dat mensen meer en vaker om advies vragen als het gaat om bescherming tegen de schadelijke werking van de zon. Zon is heerlijk maar je moet er wel verstandig mee omgaan. Gelukkig zien we dat dat besef groeit”, aldus Graver.


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality