Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
26 februari 2013

‘Bio-Oil in trek op Huishoudbeurs 2013′

De stand van Bio-Oil trok dit jaar massaal aandacht van bezoekers van de jaarlijkse Huishoudbeurs. Van de 244.911 mensen die de beurs dit jaar bezochten kwam het gros bij aankomst direct in contact met de populaire wonderolie. De Bio-Oil stand nam een prominente plaats in bij de ingang van Nederlands grootste consumentenevenement dat dit jaar voor de 68ste keer plaats vind in de Amsterdam RAI. In 2012 kocht 55% van de 246.998 bezoekers cosmetica en verzorgingsproducten. Dit jaar werd meer verkocht, maar liefst een percentage van 59% op het totale bezoekersaantal. Gemiddeld gaf een bezoeker 100 euro uit tijdens de 9daagse Huishoudbeurs. Dit meldt Remark BV in een persbericht aan Careality.

Heilzaam
De Bio-Oil experts die de beurs bemanden merkten op dat consumenten vooral nieuwsgierig zijn naar wat de olie exact de heilzame werking geeft. Zij melden daarover ‘Bio-Oil bestaat uit een combinatie van plantenextracten en vitamines, dat is de basis. De werkzame stof in Bio-Oil is Purcellin Oil. Die zorgt er voor dat de heilzame stoffen in de vitamines en plantenextracten in de olie gemakkelijk door de huid worden opgenomen. Bio-Oil heeft daarbij de unieke eigenschap dat de huid niet vettig wordt en dat vinden de meeste gebruikers erg prettig. Bio-Oil is een product dat wordt gedistribueerd door de Remark Groep BV in Rogat.

De 68ste Huishoudbeurs was succesvol voor de Remark Groep BV. Het evenement is voor de producent van verzorgingsproducten naar alle tevredenheid verlopen.

Commercieel directeur Hayo Meijer over de stijging in uitgaven van de beursgangers: ‘De populairste Remark merken worden altijd breed vertegenwoordigd op de Huishoudbeurs. Onze doelgroepen, zijn  trouwe bezoekers en verwachten ons hier weer te zien. Het bereik van dit event is gigantisch. Het is voor ons mede hierdoor een aantrekkelijke plek om speciale aanbiedingen en promoties van nieuwe innovaties aan te kondigen. Dat dit jaar meer is besteed in onze branche is voor ons een prachtig gegeven. Het betekent onder meer dat wij in economische zware tijden de markt nog steeds bevredigen’.

Naast een stand over mondhygiëne waar de producten van Jordan over de toonbank vlogen, waren de stands van Remark gevuld met Therme Skincare, Jordan, Vogue Women & Exclusive, Vogue Girl & Rebel, Zarqa en Bio-Oil.

Consumentenvertrouwen
Afgelopen week bleek uit CBS-onderzoek dat het consumentenvertrouwen in februari naar een historisch dieptepunt daalde met 9 punten naar -44. Dat is het laagste niveau sinds april 1986 (dus sinds de start van de seizoen gecorrigeerde reeks). Consumenten waren vooral pessimistischer over hun eigen financiële situatie en ook het oordeel over het economisch klimaat in Nederland verslechterde. Tijdens de huishoudbeurs besteedde de bezoekers gemiddeld 100 euro per persoon, vorig jaar was dat een euro per persoon meer.

 


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality