Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
1 maart 2013

Klassieke 4711 krijgt sprankelend zusje

De klassieke geur 4711, de moeder van alle Eau de Colognes,  presenteert na 220 jaar een nieuwe generatie. Vanaf maart kan Nederland kennismaken met de sprankelende, eigentijdse geur Nouveau Cologne, die een jongere doelgroep aan zal spreken.  

De geur is even fris, opwekkend en onstuimig als de geheime samenstelling van 4711, maar heeft een sensuele en toch zomers sprankelende ondertoon. De geurcompositie bestaat uit een fris hart van bloemen als de evodia die bekend is van de traditionele Chinese geneeskunde, een donkere basis van sandelhout en musk en een zomerse top van lychee en zwarte bes. Het design van het flesje en de verpakking is een eigentijdse uitvoering van de klassieker. Nouveau Cologne zit in de bekende zeshoekige Molanus-fles van 4711, een ontwerp dat inmiddels een stijlicoon mag worden genoemd. Ook de kleuren van het design zijn trouw aan de klassieker, maar dan in een eigentijdse uitvoering van zilver en felrood. De productlijn van Nouveau Cologne bestaat uit Eau de Cologne in 50 en 100 ml, een splash&spray van 150 ml, deodorant, showergel en bodylotion.

De introductie van Nouveau Cologne gaat gepaard met een grootse campagne met een persevent, een printcampagne en een intensieve online campagne. Nouveau Cologne zal voornamelijk via het drogisterijkanaal verkrijgbaar zijn. De buitendienst van Intertrade Cosmetics geeft deze weken voorlichting aan de drogisterijen en stelt eventueel kassa- en counterdisplays, testers, floorstands, raamdecoratie en ander pos-materiaal ter beschikking.

Meer informatie: Intertrade Cosmetics B.V., tel.nr. 0294 – 490 800 of info@intertrade.nl
Lees ook het artikel over 4711 in uw digitale Careality februari (via de homepage de cover aanklikken)!


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality