Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
19 september 2013

Dove Go Fresh breidt uit

Dove, het grootste merk ter wereld in producten voor persoonlijke verzorging, heeft onlangs het Dove Go Fresh-portfolio uitgebreid met twee voedende en verkwikkende huidverzorgingsproducten: Restore douchegel en Revive bodylotion.

“De Dove Go Fresh-lijn is in 2008 op de markt gezet om een jongere doelgroep te bereiken. De frisse geuren en kleuren van Go Fresh slaan specifiek bij vrouwen van 20 – 30 jaar goed aan”, zegt Judith Hoogendoorn, senior brand manager Dove Skin. “Sinds kort hebben we Dove Go Fresh uitgebreid met twee nieuwe producten, die vanaf begin augustus breed worden ondersteund in de media.” De nieuwe Restore douchegel en de Revive bodylotion spelen volgens Judith in op een specifieke behoefte en een specifiek moment; de verzorging van de huid in de zomer. Met innovaties binnen de Dove Go Fresh lijn wil Dove de jongere doelgroep definitief aan zich binden. De penetratie van Dove Skin cleansing en hand & body is 27% en inclusief haircare en deodorant is dit 37,6% (GfK, MAT 26 2013). “Er is nog ruimte en die willen we vullen met duidelijke segmentatie: zo is Go Fresh gericht op een jongere doelgroep en de Pro Age-lijn geschikt voor een oudere doelgroep. Met deze strategie blijven we dichtbij onze core doelstelling om elke vrouw zich mooi te laten voelen.”

Restore douchegel
Dove Go Fresh combineert drie eigenschappen waar elke lichaamshuid direct van opknapt: voeding, hydratatie en heerlijke verfrissende geuren. De nieuwe Go Fresh Restore douchegel heeft een friszoete geur van blauwe vijgen gemixt met de opwekkende geur van oranjebloesem – een soothing aroma, voor zowel lichaam als geest. Dankzij het voedende Nutrium-Moisture, een technologie van Dove die ervoor zorgt dat de huid tijdens het douchen extra wordt gevoed, voelt de huid na het douchen zacht en verzorgd aan en krijgt ze zowel direct als op langere termijn een mooiere uitstraling.

Revive bodylotion
Naast deodorant en douchegel is er nu ook een verfrissende Go Fresh Pomegranate bodylotion op basis van het diepwerkende voedende DeepCare-complex dat zorgt voor een unieke voeding in de bovenste laag van de huid. De exotische geur van granaatappel en citroenverbena zorgen voor een verkwikkende bodyboost. De ultieme zomerse bodylotion zorgt voor een zachte huid en een verkoelend gevoel tijdens het aanbrengen.

Maximaal profijt
De nieuwe producten zijn door retail goed ontvangen en zaak is nu om optimaal op deze introductie in te springen. Judith: “Dove zorgt met duidelijke kleursymbolen en pictogrammen voor een heldere communicatie vanaf het schap. Over de presentatie van lichaamsverzorging binnen retail zijn wij op zich tevreden. Verbeterpunt is wel de zichtbaarheid van de innovaties in de drogisterij, want dat is voor ons ook het podium waar we onze lijnen breed neerzetten. Voor deze innovatie is het belangrijk dat er genoeg aandacht is voor Go Fresh, de lijn met de heerlijke geuren en frisse kleuren. Dove is een cross categorie-merk en we zijn trots op ons portfolio. Deze veelzijdigheid van Dove zouden we ook graag op de winkelvloer terugzien; een platformpresentatie over segmenten heen heeft dan ook sterk mijn voorkeur. Met de communicatie rond Go Fresh en activatie middels geurwobblers die in september beschikbaar zijn, kunnen we het maximale uit deze introductie halen en heel wat nieuwe gebruikers over de streep trekken.”

(zie ook de printversie van Careality september 2013 -red.)

 


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality