Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
18 maart 2014

DA neemt Mooi Parfumerie over

DA gaat Nederland gezonder en mooier maken met drie werelden in elke winkel: Fris, Gezond en Mooi. De drogist gaat terug naar de roots, waarin lokaal ondernemerschap, persoonlijk advies en aandacht voor de klant centraal staan. Om de ambitie waar te maken en succesvol te zijn heeft DA Holding Mooi Parfumerie overgenomen en gaat DA een samenwerking aan met Vitaminstore.[s2If is_user_logged_in()] De werelden Fris, Gezond en Mooi zijn vanaf 1 juli zichtbaar. Dit schrijft DA vandaag in een persbericht aan Careality.

Linda Keijzer, CEO DA: “We zijn heel blij met de overname van Mooi Parfumerie. Door de overname ontstaat er een bundeling van krachten waarmee we in staat zijn drie werelden neer te zetten waarin klant- en shopgedrag centraal staan: Fris, Gezond en Mooi. Gezamenlijk gaan we Nederland gezonder en mooier maken!”

Peter van der Meer, algemeen directeur Mooi: “De overname van Mooi Parfumerie door DA Holding is bijzonder goed nieuws. Het is een stap voorwaarts. Een stap gekozen vanuit kracht, overtuiging, vertrouwen en een duidelijke groeiambitie om Mooie dromen waar te maken.”

Fris, Gezond en Mooi
De wereld Fris staat voor het vertrouwde drogisterij assortiment, waarin alles voor de persoonlijke verzorging verkrijgbaar is. Mooi staat voor luxe cosmetica, verzorging en parfumerie en wordt in samenwerking met Mooi Parfumerie ingevuld. Binnen de wereld Gezond treft de klant alles aan om gezond en vitaal te blijven, waarbij onder meer moet worden gedacht aan zelfzorg, voedingsmiddelen en voedingssupplementen. Voor de wereld Gezond gaat DA een samenwerking aan met Vitaminstore, de health specialist die 23 winkels in Nederland heeft.

Totaal Retail visie
Fris, Gezond en Mooi wordt opgezet volgens de Totaal Retail visie, die uitgaat van de klant en zijn shopgedrag. De klant kan straks op alle mogelijke manieren terecht bij DA: in de winkel, aan de keukentafel op de laptop, op de bank met de tablet en/of onderweg mobiel. De klant gaat zich in de winkel én op elke device thuis voelen bij DA.

Lokaal ondernemerschap
Op de winkelvloer gaat DA terug naar de roots, waarin lokaal ondernemerschap, deskundigheid, persoonlijk advies en aandacht voor de klant centraal staan. Maar dan in een eigentijds jasje en met een passend en compleet assortiment. Met kennis, advies en aandacht voor de klant gaat DA weer het onderscheid maken.

Nieuwe rolverdeling
De overname van Mooi markeert de start van een nieuwe organisatie binnen DA Holding: DA Totaal Retail. Alle huidige DA ondernemers wordt de mogelijkheid geboden mee te gaan in deze franchise organisatie. Een organisatie waarin sprake is van een gedeeld belang en niet meer van deelbelangen op diverse gebieden. Met een heldere rolverdeling voor de ondernemer en DA. DA zorgt voor de commerciële vertaling van het merk en de formule, en schept de basis met de juiste merken, inkoopcondities en optimale logistiek. DA ontzorgt daarmee de ondernemers zodat zij alle ruimte en tijd krijgen om vanuit hun vakmanschap te zorgen voor optimale executie in de winkel en te zorgen voor hun medewerkers, klanten en de lokale marktbewerking.

(foto: archief Careality)[/s2If]

 

[s2If !current_user_can(access_s2member_level0)] Log nu in als exclusive member en krijg direct toegang tot het volledige artikel! Nog geen exclusive account? Registreer dan direct (kosten zijn slechts € 1,95 (ex.btw) per maand)* en krijg direct toegang tot het meest actuele branchenieuws!

*Na registratie ontvangt u van ons een factuur voor een jaarabonnement, deze is alleen schriftelijk uiterlijk één maand voor einde abonnement opzegbaar.

[theme-my-login]


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality