Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
8 januari 2015

Nieuwjaarsreceptie NCV en CBD

NCV-CBD 2015 zaal

 

Op woensdag 7 januari 2015 vond de jaarlijkse nieuwjaarsreceptie van de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) en het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD) plaats. Hét platform voor een informele ontmoeting tussen handel en industrie aan het begin van het nieuwe jaar. De belangstelling was groot: circa 160 relaties van NCV en CBD waren naar Restaurant Groot Kievitsdal in Baarn afgereisd om te proosten op een voorspoedig 2015.

NCV-CBD 2015 Pierik PoeckelNa een kort welkom kwamen de voorzitters van CBD en NCV aan het woord. Zij blikten terug op 2014 en gaven hun visie op het nieuwe jaar. NCV-voorzitter Frank Pierik keek terug op een uitdagend jaar voor de cosmeticamarkt. Er is veel beweging in de branche en Pierik roept op om creatief om te gaan met de zoekende consument. “Wees actief in de verandering. Zorg ervoor dat je voorop loopt!” De NCV heeft in 2014 ook veel verwezenlijkt, waaronder de totstand-
koming van de Reclame Code Cosmetische Producten. 2015 is voor NCV een feestelijk jaar, waarin zij haar 65-jarig bestaan viert.

CBD-voorzitter Ignace van Poecke sprak o.a. over de veranderingen in de zorg en het beroep dat hierdoor gedaan wordt op de zelfredzaamheid van de consu-
ment. De rol van de drogist als schakel in de zorgketen wordt hierdoor steeds belangrijker. Door te blijven focussen op de combinatie van laagdrempeligheid en goed advies, kan de drogist zich onderscheiden van andere verkoopkanalen. De groeiende rol voor de drogist in de gezondheidszorg en de manier waarop daar invulling aan wordt gegeven, staat komend jaar centraal bij het CBD.

NCV-CBD 2015 Bart Combee ConsubondGastspreker was Bart Combée, algemeen directeur van de Consumentenbond. Combée zet zich dagelijks in om de belangen van consumenten te behartigen. Afgelopen jaar heeft de Consumentenbond besloten om nog meer belangenbehartiger te worden van alle Nederlandse consumenten. Tijdens zijn presentatie is Combée dieper ingegaan op wat deze strategie betekent voor de organisatie van de Consumentenbond en haar nieuwe dienstverlening. Ook sprak hij over de kracht van het collectief. “Consumenten kunnen zich, via sociale media, gemakkelijker verenigingen en op die manier een grotere impact maken,” aldus Combée.

Traditiegetrouw werd afgesloten met een oud-Hollands stamppottenbuffet.


Deel dit bericht:


Careality