Op 13 juni ging de zelfzorg caravan on tour! Doel van deze promo-actie was het belang van verantwoord gebruik van geneesmiddelen, goed advies en daar-
mee ons drogistenkeurmerk Erkend Specialist in Zelfzorg te promoten bij het winkelend publiek. Aanleiding voor de actie was het 2000ste keurmerk dat deze zomer wordt uitgereikt.
Een enthousiast promotieteam van CBD-medewerkers en 4 drogisten (Etos, Kruidvat, DA en D.I.O.) stond een dag lang in de grote Marktstraat in Den Haag. Er werd geflyerd, veel voorbijgangers namen deel aan de kennisquiz over zelfzorg waar ze mooie prijzen konden winnen, drogisten lieten hun vakkennis zien bij het kennisspel bij het rad van zelfzorg, kinderen kregen ballonnen met het logo en mochten op de foto met onze vrolijke mascotte.
De drogisten in het promotieteam waren enthousiast over de belangstelling en de positieve reacties van omstanders. “Mensen zijn mondig, denken dat ze veel weten en geen advies nodig hebben omdat ze van alles op internet kunnen vinden. Maar als je met ze in gesprek gaat over geneesmiddelengebruik, zien ze de meerwaarde van een persoonlijk advies toch wel in. Sommigen voorbijgangers wisten zelf al heel veel maar er waren er ook die echt niets wisten en zich daar niet eens van bewust waren”, aldus een van de drogisten. “Ik denk zeker dat we hen hebben laten zien wat wij drogisten voor ze kunnen betekenen als zelfzorgadviseurs. Zo’n actie heeft impact en zet ons keurmerk en onze vakkennis echt op de kaart.”
De media zijn benaderd met een persbericht en de drogisten tour is vastgelegd op een video die binnenkort verspreid wordt via social media. Het CBD kijkt terug op een geslaagde dag met grote belangstelling van het winkelend publiek. De drogist als zelfzorgspecialist is stevig op de kaart gezet! Een actie waarvan we zeker gaan kijken of we het kunnen herhalen in andere steden.
Meer foto’s bekijken? Kijk op onze facebookpagina Werken in de drogisterij! En like onze pagina gelijk, zodat je op de hoogte blijft van vaknieuws en campagne nieuws.
Deel dit bericht: