De afgelopen maand schoten de D.I.O. drogisterijen in het zuiden des lands als paddenstoelen uit de grond. D.I.O. kreeg er op 1 juli in een klap maar liefst 22 winkels bij, waarvan een groot aantal in Limburg en Zuid-Oost Brabant. Kende Limburg voorheen maar twee D.I.O. drogisterijen, vanaf nu kan de klant bij meerdere D.I.O. winkels terecht. Voor de Limburgse ondernemers was het dus hoog tijd voor een Meet & Greet. Een moment om uitgebreid stil te staan bij de vliegende start van D.I.O. in Limburg en Brabant.
Deze Meet & Greet bijeenkomst vond plaats op woensdagavond 8 juli in het voormalig klooster Abshoven in Munstergeleen. Een inspirerende locatie. De opkomst was groot; ondernemers kwamen samen met hun winkelmedewerkers en filiaalhouders. Doel van deze Meet & Greet was een informele kennismaking van de D.I.O. ondernemers onderling, zowel nieuwe als de reeds bestaande D.I.O. ondernemers. Maar de ondernemers hadden ook de tijd om met de directie en de buitendienst van D.I.O. drogisterijen van gedachten te wisselen. Er werd gesproken over elkaars ervaringen met D.I.O. en over de laatste ontwikkelingen in de drogisterijbranche. Onder het genot van een hapje en een drankje werd het al gauw duidelijk dat de ondernemers stuk voor stuk tevreden zijn over de hulp die D.I.O. drogisterijen heeft geboden bij de winkelopeningen. Ze gaven te kennen D.I.O. te ervaren als een warm bad.
De aanwezigen werden ontvangen met een welkomstwoord van algemeen directeur Jos Jongstra. Motto van de avond was ‘Samen bereik je meer dan alleen’. Een goede samenwerking tussen ondernemers en de retailorganisatie werpt bewezen meer vruchten af. Zo werd er gebrainstormd over een specifieke aanpak voor Limburg. Oog hebben voor lokaal ondernemerschap is immers een van de speerpunten van D.I.O. De grensregio Limburg biedt kansen voor een aangepast assortiment, andere acties en speciale modules. Er is enthousiast besloten een werkgroep op te richten en deze zo snel mogelijk handen en voeten te geven. De ondernemers hebben de avond op prijs gesteld en ervaren het als een verademing om in onderling overleg met hun retailorganisatie te kunnen werken aan een nog succesvollere toekomst.
Deel dit bericht: