Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
4 augustus 2015

Holland & Barrett Benelux lanceert app voor klanten

Holland & Barrett heeft afgelopen week de ‘Passie’ App gelanceerd, die onderdeel is van de omnichannel-strategie. De App ondersteunt het zogenoemde ‘Passie’ loyaliteitsprogramma dat in april 2015 is gelanceerd. Met de nieuwe App wil Holland & Barrett Benelux haar klanten nog beter bedienen. Dit meldt Holland & Barrett Benelux aan Careality.

Holland & Barrett appKlanten kunnen sinds april in alle fysieke winkels van De Tuinen en Holland & Barrett in Nederland een gratis ‘Passie’ klantenkaart ophalen. De naam ‘Passie’ staat voor de passie die het bedrijf heeft voor haar klanten en producten. Tevens is het een knipoog naar de fysieke pas. Dankzij het gratis loyaliteitsprogramma genieten klanten van vele voordelen en exclusieve aanbiedingen, daarnaast sparen ze punten op al hun aankopen.

Een fysieke klantenkaart kan voor sommige klanten een reden zijn om niet deel te nemen aan het programma. Deze drempel neemt de retailer weg met de App. Met de lancering van de App neemt Holland & Barrett Benelux een eerste stap in de omnichannel-strategie. Uiteindelijk wil Holland & Barrett naar een situatie waarbij ze al haar klanten persoonlijk advies geeft, via de door de klant gewenste kanalen. De App is een digitale klantenpas, waarmee klanten inzicht krijgen in hun actuele puntensaldo, waardebonnen kunnen inzien en verzilveren en hun gegevens kunnen inzien en deels wijzigen. De App wordt later dit jaar uitgebreid met o.a. een store locator.

In het loyaliteitsprogramma sparen klanten voor iedere uitgegeven euro punten. De gedachte achter het programma; “iedere keer als klanten wat aan ons geven, krijgen zij er wat voor terug”.  Dit past ook helemaal bij de cultuur van het bedrijf, waar persoonlijke aandacht en advies belangrijke pijlers zijn. Gespaarde punten worden een aantal keer per jaar omgezet in een waardebon, die de klanten vrij kunnen besteden in de winkel. De waardebon wordt per mail of per post verstuurd en is vanaf nu ook beschikbaar in de app. Het klantenprogramma zal ook worden uitgerold naar België en de webwinkel van de retailer, naar verwachting medio 2016.

Holland & Barrett app QRDe ‘Passie’ App is beschikbaar voor IOS en Android en te vinden onder ‘Passie voor de Tuinen’ en ‘Passie voor Holland & Barrett’. Uiteraard gaat de App mee in de rebranding van De Tuinen naar Holland & Barrett. Er wordt gewerkt met het duo logo om de klanten vast te laten wennen aan Holland & Barrett. Klanten ontvangen voor het downloaden en inloggen op de gratis App 150 ‘Passie punten’ t.w.v. € 1,50.



Deel dit bericht:


Careality