Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
21 augustus 2015

Drogisterij-omzet voor 42% bepaald door producten in de aanbieding

sluis2Klanten van vooral drogisterijen, supermarkten en dhz-winkels zijn de laatste jaren verslaafd geraakt aan aanbiedingen door de structurele kortingsoorlog die in deze branches binnen retail heerst. Dit schrijft De Telegraaf vandaag op www.telegraaf.nl.

Onno Oldeman van Simon & Kucher, een bureau dat onder meer adviseert over prijsstellingen en consumenten-onderzoek verricht, laat in De Telegraaf weten dat de hoeveelheid aanbiedingen de laatste vijf jaar explosief is gestegen. In de drogisterijsector woedt de hardste aanbiedingenoorlog. Hier wordt 42 procent van de omzet bepaald door producten die in de aanbieding zijn. Dat percentage ligt bij supermarkten op ongeveer 23 procent. Oldeman stelt dat het een echte vechtmarkt is geworden. (bron: telegraaf.nl, 21/8/15)

(foto: archief Careality)


Deel dit bericht:


Careality