Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
3 september 2015

Vandaag 200ste D.I.O. drogisterij geopend in Nederland

3 September 2015 is een feestelijke dag voor D.I.O. drogisterijen. Vanaf nu staat deze dag te boek als de dag waarop D.I.O. de magische grens van 200 drogisterijen wist te doorbreken. D.I.O. drogisterij parfumerie Jetty te Herwijnen opende vandaag als 200ste drogisterij feestelijk haar deuren. En wie kon de officiële opening beter verrichten dan oud eigenaresse Jetty van Leersum zelf? De huidige eigenaars Elna en Daniel IJzerman hebben zeer bewust voor de D.I.O. formule gekozen en de winkel grondig verbouwd.  Het assortiment is een flink stuk uitgebreid om de consument nog beter van dienst te kunnen zijn. Dit schrijft Faco/D.I.O. in een persbericht aan Careality.

Faco DIO Jetty te Herwijnen 200ste winkelNadat zich begin dit jaar al circa 12 drogisten aansloten bij de D.I.O. formule, maakte D.I.O. op 1 juli een vliegende start door op één dag maar liefst 22 winkels te openen. Vooral Limburg en Noord-Brabant hadden de eer om deze vernieuwde winkels te mogen verwelkomen. D.I.O. is hiermee nu in heel Nederland ruim vertegenwoordigd.

Nu er afgelopen weken wederom vijf drogisten zijn overgestapt, is eindelijk de lang verwachte grens van 200 winkels bereikt. Een mijlpaal om trots op te zijn! Het aantal van 200 op zichzelf is niet het allerbelangrijkste, maar wel het feit dat deze groei laat zien dat D.I.O. al jaren op het juiste pad zit. De vele winkelopeningen dit jaar hebben D.I.O. een flinke boost gegeven. Maar het zijn vooral de nieuwe ondernemers die deze boost wel konden gebruiken.  Zij staan na een moeilijke, onzekere periode weer met hernieuwde energie en ambitie in hun omgebouwde winkels. Deze energie is voelbaar in de winkel en dus ook voor hun klanten.

De opening van de 200ste D.I.O. drogisterij in Nederland sterkt D.I.O. in de overtuiging dat haar aanpak toekomstbestendig is. Iedere drogisterij, klein of groot, is even belangrijk. Dicht bij de ondernemer staan, luisteren, samenwerken waar het kan, de lokale situatie van iedere ondernemer als uitgangspunt nemen en haar baas in eigen winkel laten zijn, dat zijn de kernpunten die D.I.O. tot de succesvolste formule van het moment maken. D.I.O. is ook pragmatisch en flexibel en dat wordt door nieuwe ondernemers gewaardeerd. Lokale initiatieven van ondernemers worden gesteund, omdat D.I.O. begrijpt dat de ene ondernemer de andere niet is, en dat ene dorp niet hetzelfde is als de stad verderop.

Dit lucratieve jaar heeft D.I.O. vooralsnog geen windeieren gelegd. Dit jaar werd D.I.O. wederom verkozen tot ‘Beste servicedrogist’. Daarnaast sleepte zij de NFV innovatieprijs in de wacht. De prijs die franchiseformules die innoverend te werk gaan in het zonnetje zet. De combinatiewinkels die D.I.O. samen met Coop supermarkten en The Readshop opende, is een shop-in-shop concept dat zijn vruchten afwerpt. Inspelen op de snel veranderende markt is hier het motto. D.I.O. drogisterijen ziet de toekomst door een zonnige bril en de verwachting is dat D.I.O. in januari 2016 220 winkels zal tellen.


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality