Vlnr Joop Holla research director Gfk, Tom de Wit, directeur inkoop DIO, Robbert Butzelaar, financieel directeur, Jos Jongstra, algemeen directeur, Ivonne de Thouars, hoofdredacteur Careality
Dit jaar heeft de consument D.I.O. drogisterijen verkozen tot Beste Drogisterij van Nederland. Deze week verscheen het jaarlijkse GfK Drogisterij Award Rapport van marktonderzoeksbureau GfK, waarin de resultaten werden gepresenteerd van een uitgebreid consumentenonderzoek. Daaruit blijkt dat de consument de D.I.O. drogisterij waardeert als Beste Drogisterij van het jaar. Na een aantal jaren als beste servicedrogist te zijn geëindigd , is het nu eindelijk tijd voor de hoofdprijs!
Donderdagochtend kreeg de directie van D.I.O. het reeds lang gehoopte verrassingsbezoek. Jos Jongstra, algemeen directeur, kreeg onder luid applaus van het voltallige D.I.O. personeel de fonkelende GfK Drogisterij Award overhandigd. Een prijs die D.I.O. vervult van trots, en een opsteker voor al het harde werk van alle D.I.O. drogisten in het land die zich op de gewaardeerde persoonlijke D.I.O. wijze dag in dag uit inzetten om hun klanten optimaal van dienst te zijn.
De verschillende drogisterijformules in Nederland werden door de klanten beoordeeld op 8 aspecten. Deskundigheid personeel, keuze drogisterijartikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen. Op vier punten scoorde D.I.O. veruit het beste: keuze drogisterij-artikelen, kwaliteit artikelen, sfeer in de winkel en netheid van de winkel. Maar het meest trots is D.I.O. misschien nog wel op de aanzienlijke verbetering die behaald is op de punten ‘lage prijzen’ en vriendelijkheid personeel’. D.I.O. heeft de laatste jaren hard gewerkt aan het verder optimaliseren van de formule en haar prijsimago. Deze beloning laat zien dat ook de consument in de zelfstandigenmarkt dit nu ziet en herkent.
D.I.O. beseft maar al te goed dat zij deze titel vooral te danken heeft aan haar trouwe klanten. De klant is de enige expert die er echt toe doet en daarom zal D.I.O. het ook niet nalaten haar klanten uitgebreid te bedanken voor hun steun. Voor de inmiddels meer dan 200 D.I.O. drogisterijen die Nederland rijk is, is dit een mooie kans om zich nog meer in de kijker te zetten. En voor de klanten is deze prijs de bevestiging van wat zij eigenlijk allang wisten: voor een persoonlijke benadering, voor een uitgebreid en gedegen advies, en ook voor een voordelige prijs ga ja naar de D.I.O. drogist! Want D.I.O. was en is onbetwist de Beste Drogist.
D.I.O. Drogisterijen
D.I.O. is een drogisterij/parfumerie formule en is onderdeel van de retailorganisatie FACO/D.I.O. drogisterijen. Er zijn ruim 200 winkels verspreid door heel Nederland. Tevens heeft D.I.O. vestigingen in Suriname. Bijna alle D.I.O. winkels zijn eigendom van zelfstandige drogisten. De voornaamste producten in het assortiment zijn drogisterij- en cosmetica-artikelen. D.I.O. voert verschillende eigen merken, o.a. Idyl en Madelief. Idyl is het beste goedkope alternatief voor A-merken en het Madelief merk staat voor groen en verantwoord. D.I.O. streeft ernaar om met de Madelief selectie een flinke bijdrage te leveren aan de bewustwording van een groen en verantwoord alternatief. D.I.O. is de afgelopen jaren snel gegroeid en heeft de ambitie deze groei ook de komende jaren door te zetten.
Foto: Peter Laarakker
Deel dit bericht: