De omzet van de zelfzorgmarkt is in 2015 licht gestegen, mede door een griepgolf in de winter van 2014 en 2015. De griepgolf is duidelijk terug te zien in de groei van 7,9 procent in de categorie luchtwegaandoeningen. Dit schrijft Neprofarm onder meer in hun digitale nieuwsbrief Zelfzorg Nieuws maart 2016 / Editie #2 die vandaag door Careality werd ontvangen.
De markt voor zelfzorggeneesmiddelen, gezondheidsproducten en medische hulpmiddelen in 2015 (in omzet op consumentenprijsniveau en aantal verkochte verpakkingen) en groei ten opzichte van 2014, uitgesplitst naar de meest verkochte productgroepen (bron: IMS Health):
Producten voor de luchtwegen | 141.0 | 7,9 % |
Producten tegen pijn | 132.7 | 2,8 % |
Vitamines / mineralen | 126.5 | -0,8 % |
Producten voor huid en haar | 66.3 | -4,1 % |
Spijsverteringspreparaten | 54.6 | 0,8 % |
Rustgevende en slaapproducten | 32.8 | -4,4 % |
Overigen | 123.4 | -2,1 % |
Totaal zelfzorgmarkt | 677.3 | 0,9 % |
(…)
Deel dit bericht: