Bambix, het granenmerk van Nutricia, vernieuwt een aantal van haar producten. De vijf vernieuwingen (innovaties en verbeterde recepturen) zijn ontwikkeld in nauwe samenwerking met de onderzoeksafdeling van Nutricia en passen in het streven van het bedrijf om continu aan voedingsoptimalisatie te werken.
Nutricia maakt al sinds de jaren zestig ontbijtpapjes, die bij de laatste generaties bekend zijn onder de naam Bambix. Het merk is een begrip in de Nederlandse huishoudens. Bambix werkt continu om de vertrouwde productreeks verder te verbeteren en heeft onlangs vijf vernieuwingen geïntroduceerd.
De eerste twee veranderingen betreffen de jongste Bambix innovaties; twee nieuwe en voedzame ontbijtpapjes:
* Bambix Haverpapje onderscheidt zich door zorgvuldig geselecteerd havermeel (voor kinderen vanaf 6 maanden)
* Bambix Banaan-Sinaasappel bevat granen, sinaasappel, cornflakes en gepofte rijst (voor kinderen vanaf 1 jaar)
De twee ontbijtpapjes bevatten geen toegevoegde suikers.
Bambix heeft ook verbeteringen doorgevoerd in haar kant-en-klare papjes voor kinderen vanaf zes maanden. Deze drie nieuwe papjes bevatten gemiddeld 15% minder suiker, 25% minder calorieën en 70% minder verzadigde vetten dan de huidige producten. Ze bestaan in drie varianten:
* Kant-en-Klaar papje Naturel (granen)
* Kant-en-Klaar papje Banaan
* Kant-en-Klaar papje Vanille
De papjes kregen ook een nieuwe look omdat Nutricia wil stimuleren het product tijdens de dag te geven.
Deel dit bericht: