In het snel veranderende consumentenlandschap van tegenwoordig moeten marketeers nieuwe productideeën steeds sneller testen. Maar de bestaande tools voor het snel testen van innovaties leveren vaak resultaten die niet betrouwbaar zijn. Zo heeft Nielsen (NYSE:NLSN) vastgesteld dat zeven van de tien marketeers die gebruikmaken van de huidige oplossingen voor het snel testen van innovaties ontevreden zijn met de kwaliteit en de betrouwbaarheid van de resultaten en het voorspellende karakter daarvan. Dit meldt Nielsen in een persbericht aan Careality.
In reactie op deze uitdagingen heeft Nielsen gisteren de nieuwste aanvulling op zijn arsenaal aan innovatieanalysetools gepresenteerd: Concept Quick Predict. Deze oplossing laat marketeers innovaties tot driemaal sneller testen dan traditionele methoden, zonder daarbij in te leveren op de betrouwbaarheid van de gegevens.
De Concept Quick Predict-tool, een innovatie-evaluatiesysteem gebaseerd op de Factors for Success van Nielsen en gevalideerd als een uitstekende voorspeller van marktprestaties, stelt marketingafdelingen in staat tot de meest betrouwbare evaluatie van innovaties te komen. Innovaties die de score “Ready” of hoger behalen op de Succesfactoren-schaal van Nielsen hebben een vijf keer zo grote kans om te slagen in de markt dan het gemiddelde succespercentage van de sector. Quick Predict versnelt voorspellende analyses en dankzij de softwareautomatisering hebben marketeers binnen enkele dagen kwalitatief hoogwaardige inzichten en snelle antwoorden.
Uit cijfers van Nielsen blijkt dat intensievere samenwerking de aantrekkingskracht van innovatieve concepten voor consumenten kan helpen verdubbelen. Na de lancering van Concept Quick Predict kunnen marketeers ook profiteren van aanvullende toegang tot Nielsen Innovation Studio, een onlineplatform dat teams in staat stelt effectiever samen te werken en meer diverse en krachtigere ideeën te ontwikkelen. Aangezien de resultaten van Concept Quick Predict worden geleverd via Innovation Studio, kunnen gebruikers ook profiteren van de sterk interactieve verslagleggingsdashboards van het systeem, die het makkelijker maken inzichten te visualiseren en te ontsluiten.
De reacties van de eerste gebruikers van Concept Quick Predicts zijn uitermate positief. Derron Wrubel, Consumer & Marketplace Insights Innovation Consultant, Nestle USA, zegt: “Nestlé moet innovatieve producten op de markt brengen door zich in te leven in, te luisteren naar en echt begrijpen van wensen en behoeften van onze consumenten. Nielsen’s Concept Quick Predict zal Nestlé zeker helpen om de ontwikkeling van nieuwe producten te versnellen door dezelfde kwalitatief hoogwaardige analyses en voorspellende insights die we verwachten van het Factors for Success framework in minder tijd.”
“Het innovatieproces staat onder grote druk, waarbij teams worden gevraagd om innovaties sneller dan ooit tevoren naar de markt te brengen. Tegelijkertijd moeten teams erop kunnen vertrouwen dat de ideeën die ze in de praktijk brengen succes zullen hebben,” zegt Joe Stagaman, Global Product Leader Nielsen Innovation Practice. “De lancering van Concept Quick Predict vormt een nieuwe mijlpaal op het gebied van snelle innovatietools en stelt marketingafdelingen in staat innovaties snel te testen zonder enige concessie te doen aan de betrouwbaarheid van de voorspellingen en de kwaliteit van de gegevens die ze nodig hebben om doeltreffende innovatiebesluiten te nemen. In essentie biedt de tool ‘snelheid zonder concessies’, een concept dat de nieuwe gouden standaard voor de sector zou moeten worden.”
De Concept Quick Predict-tool van Nielsen is nu beschikbaar in de VS en in een groot deel van Europa. Aanvullende informatie over de beschikbaarheid in andere markten zal binnenkort bekend worden gemaakt. Voor meer informatie over Concept Quick Predict, ga naar http://innovation.nielsen.com/quick-predict.
Deel dit bericht: