Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
6 december 2017

Botsing Albert Heijn en Etos franchisers om eigen merk

De ombouw van het drogmeticaschap en de invoering van het huismerk Care bij Albert Heijn hebben de supermarktketen onenigheid met de franchisers van Etos opgeleverd. Zelfstandige Etos-ondernemers hebben een kort geding aangespannen tegen AH.

Dat diende op 7 november voor de rechtbank in Haarlem en vond plaats op het moment dat de ombouwoperatie van het cosmeticaschap bij Albert Heijn nog in volle gang was. De rechtbank stelde de Etos-ondernemers in het gelijk. AH besloot daarna onmiddellijk een zogenoemd turbo-appel in gang te zetten bij het Hof in Amsterdam, dat AH in het gelijk stelde. Het is de eerste keer dat de franchisers van Etos en zusterbedrijf AH voor de rechter staan. Ahold reageerde desgevraagd als volgt: “Als onderdeel van de Ahold Delhaize strategie ‘Together, we build great local brands’ worden Etos Eigen Merk producten verkocht in Europese supermarkten van Ahold Delhaize. Etos wilde dit ook graag bij Albert Heijn. Etos en het bestuur van de Etos Franchisevereniging hadden een verschil van inzicht hierover. Het Hof heeft geoordeeld dat Etos juist heeft gehandeld. Etos richt zich nu weer vol op deze feestelijk decembermaand.”


Deel dit bericht:


Careality