Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
20 maart 2018

Etos voor de zevende keer Beste Drogist !

Etos is voor de zevende keer uitgeroepen tot ‘Beste drogisterij’ en haalt op basis van klantwaardering de hoogste gemiddelde score van 7.89. Dit blijkt uit het GfK Drogisterij Rapport 2018. In dit rapport worden drogisterijen op 8 aspecten beoordeeld. Op 5 aspecten krijgt Etos de hoogste waardering. Dit zijn ‘deskundigheid personeel’ (7.72), ‘keuze drogisterij-artikelen’ (7.83), netheid van de winkel’ (8.16), ‘kwaliteit van artikelen’ (8.13) en ‘sfeer in de winkel’ (7.98).  Zojuist heeft Etos de award in ontvangst mogen nemen van GfK en Careality.

Erkenning vanuit de consument
De best gewaardeerde drogisterij is een erkenning vanuit de consument. De drogisterijformules werden door hun eigen klanten beoordeeld op acht verschillende aspecten: deskundigheid personeel, keuze drogisterijartikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen.

Op de aspecten ’lage prijzen’ scoort Etos het laagste van de 4 gemeten formules. Wat betreft ’vriendelijkheid personeel’ en ’aantrekkelijke aanbiedingen’ wordt Etos voorbij gestreefd door respectievelijk Trekpleister en Action.

Over het onderzoek
In het GfK Drogisterij Rapport 2018 is aan 6.000 respondenten van het GfK ConsumerScan panel  gedurende twee weken na elk winkelbezoek aan een drogist  gevraagd naar de waardering van de drogist. In totaal zijn circa 1250 winkelbezoeken geevalueerd op de volgende acht aspecten: deskundigheid personeel, keuze drogisterij-artikelen, vriendelijkheid personeel, goede kwaliteit, nette winkel, leuke sfeer, lage prijzen en aantrekkelijke aanbiedingen. Uitsluitend de drogisten met meer dan 50 klant beoordelingen zijn in het rapport opgenomen, DA, DIO en H&B  hadden minder dan 50 klantbeoordelingen.

Een uitgebreider verslag van het onderzoek wordt gepubliceerd in de april editie van ons vaktijdschrift Careality.

Over GfK
GfK legt de verbinding tussen data en wetenschap. Innovatieve onderzoeksmethoden geven antwoord op belangrijke kernvragen over consumenten, markten, merken en media – nu en in de toekomst. Als onderzoeks- en analyse partner, belooft GfK haar klanten over de hele wereld “Growth from Knowledge”.

Voor meer informatie bezoek onze website www.gfk.com/nl of volg GfK op Twitter: https://twitter.com/GfK_nl


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality