Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
8 maart 2019

Care & Beauty bepaalt zijn plaats in de markt

Care & Beauty gaat nu echt van start. Na een intensieve periode van voorbereiden en ontwikkelen zijn de eerste stappen gezet. In en om de winkels hebben alle uitingen de Care & Beauty-uitstraling gekregen, en er is Care & Beauty-verpakkingsmateriaal beschikbaar. Inmiddels zijn ook de eerste folders de deur uit. Deze stralen perfect uit waar Care & Beauty voor staat: kwaliteit, vakbekwaamheid en advies. De reacties hierop zijn zeer goed. Verder hebben we een informatie- en opleidingsplatform ontwikkeld via Speakap. Richting de consumenten maken we stappen met Facebook en Instagram en krijgt de website debeteredrogist.nl langzamerhand de juiste vorm. Dit meldt Care & Beauty in een bericht aan Careality.

Selectief
Bij Care & Beauty ligt de nadruk op selectiviteit: We willen weg van het generieke en kiezen voor producten die niet overal verkrijgbaar zijn, maar wel zeer goed passen bij adviezen over gezondheid en huidverzorging. Daarom voeren hoogwaardige oplossingen voor zowel preventieve als curatieve issues de boventoon. Ook blijft Care & Beauty op zoek naar nieuwe innovaties en hypes. Het voordeel van een relatief kleine formule is dat er heel snel kan worden ingespeeld op nieuwe ontwikkelingen, zodat we er optimaal van kunnen profiteren!

Ook traffic
Is Care & Beauty dus een winkel met alleen maar speciale en bijzondere producten? We hebben gezondheidswinkels die zich concentreren op speciale, imago verhogende producten en geen behoefte hebben aan een prijspropositie in hun folder. Maar ook dan is traffic belangrijk. De meeste winkels hebben iedere folderuitgave een dubbele pagina waar prijs de boventoon voert. En meer dan 400 producten zijn in de basis EDLP. Het staat iedere Care & Beauty-ondernemer vrij om dit verder uit te bouwen naar zelfs 1500 producten. We zoeken dus naar een gezonde mix van prijs en massmarket versus mooie en bijzondere producten. Het bijzondere is: vaak gaat dat heel goed samen.

Aansluiten
Wat zijn de groeiplannen van Care & Beauty? Een groeiend aantal ondernemers overweegt om zich aan te sluiten bij Care & Beauty. Maar we hebben absoluut niet de ambitie om snel en onbezonnen te groeien. Liever doen we het rustiger aan. Er moet een klik zijn met drogisten die zich willen aansluiten omdat ze zich kunnen vinden in het DNA van de organisatie.

Wat is dat DNA? Weg van het midden, weg van alleen maar prijs en meer focus op toenemende specialisatie. En commitment: als we afspraken maken met leveranciers, dan moet het overgrote deel van onze ondernemers zich aan die afspraak houden. We willen doen wat we beloven en dat moeten we mét alle aangesloten ondernemers echt waarmaken!

Naast marketing en reclame werken we ook nauw samen met leveranciers op het gebied van kennisoverdracht. Er is al een aantal intensieve verkooptrainingen geweest, waarbij we heel concreet de directe resultaten hebben gemeten welke resultaten dat oplevert. Juist de medewerkers op de winkelvloer zien dat resultaat vaak direct. Dat geeft iedereen energie en motiveert enorm.

De samenwerking met de industrie werpt dus echt zijn vruchten af: het is mooi om te zien hoe goed het werkt als je van beide kanten uit een goede commitment hebt en allemaal dezelfde keuzes maakt. Dan wordt er echt vanaf dag één gescoord.

Gezondheidswinkeliers en goede drogisten die het fijn zouden vinden om eens met ons in gesprek te komen, zijn van harte welkom.

Interesse? Mail naar info@debeteredrogist


Deel dit bericht:


Careality