Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
8 oktober 2019

Etos wordt grootste gezondheidsplatform van Nederland

Drogisterijketen Etos heeft de Solvo Groep overgenomen, eigenaar van onder andere gezondheidsplein.nl, dokterdokter.nl en ziekenhuis.nl. Hiermee is Etos de grootste aanbieder van gezondheids- en welzijnsinformatie in Nederland geworden. Met de overname kan Etos 24-7 informatie geven over gezondheid in fysieke winkels en online. Met in totaal maar liefst 200 miljoen offline én online bezoeken per jaar verbreedt Etos met deze stap haar dienstverlening. Dit meldt Etos in een persbericht aan Careality.

24 uur per dag advies 
Met de overname wordt Etos in één keer het grootste gezondheids- en welzijnsplatform in Nederland. Hiermee zet Etos een belangrijke stap naar het neerzetten van een nieuw drogisterijconcept, waarbij fysieke winkels en 24-7 informatievoorziening over gezondheid met elkaar zijn geïntegreerd. De krachtenbundeling noemt Etos een gouden combinatie. Online kunnen mensen informatie, tips vinden en direct zelf afspraken maken met zorgspecialisten. Veel gestelde vragen gaan over soorten hoest, verminderde weerstand, beweging, huidaandoeningen en slaapproblemen. In de winkels van Etos kunnen klanten persoonlijk advies krijgen van een van de 2400 gediplomeerde Etos-drogisten en zelfzorggeneesmiddelen vinden.

“Door deze overname zal Etos haar klanten binnenkort dag en nacht kunnen helpen met het juiste advies en de producten en diensten om zich elke dag goed te voelen. De combinatie van onze fysieke winkels met de platformen van Solvo vormt een belangrijke stap in onze doelstelling om de nieuwe drogisterij te realiseren, waarbij informatie, advies en het aanbod van producten hand in hand gaan”, aldus Algemeen Directeur Saskia Egas Reparaz (foto links). “Ook ben ik blij te kunnen melden dat de originele oprichters en aandeelhouders van Solvo ook in de toekomst betrokken zullen blijven.”

“Elke dag werken we hard om zo veel mogelijk mensen online te bereiken met onafhankelijke gecheckte en betrouwbare gezondheidsinformatie,” aldus Martine Rooth, CEO van de Solvo Groep (foto rechts). “Door de overname hebben we nu een nog groter bereik naar de consument en versterken wij elkaar om de zoekende consument te helpen in gezondheids- en wellbeing vraagstukken.

Deze overname illustreert hoe de lokale merken van Ahold Delhaize klanten helpen gezonde en verantwoorde keuzes te maken, hetgeen centraal staat in de strategie van Ahold Delhaize. Financiële details van de overname zijn niet bekend gemaakt.

Over Etos: 
Etos, opgericht in 1919, begrijpt de klant als geen ander en is al honderd jaar de betrouwbare expert op het gebied van dat wat de klant zoekt om zich goed te voelen. Daarom richt Etos zich op  gezondheid, uiterlijk, beweging, balans en voeding (supplementen). Bij Etos vind je in de winkels en online alles wat je nodig hebt én bij Etos kun je altijd vertrouwen op een persoonlijk en deskundig advies. Bij Etos werken in de 550 winkels 5400 medewerkers waarvan 2400 gecertifieerde drogisten. Etos is de laatste 8 jaar maar liefst 7 keer tot de beste drogisterij van Nederland uitgeroepen door onafhankelijk onderzoeksbureau GFK. De afgelopen jaren won Etos ook meerdere malen de Retailer of the Year prijs in diverse categorieën; in 2019 in de categorie Persoonlijke verzorging.

Over Saskia Egas Reparaz, Algemeen Directeur Etos: 
Sinds september 2018 is Saskia Egas Reparaz Algemeen Directeur bij Etos. Zij legde de grondslag voor de nieuwe wellbeing-strategie van Etos. Daarvoor was zij drie jaar Directeur Marketing, Format & Communicatie bij Albert Heijn, en was ze ook verantwoordelijk voor AH Online. Saskia: “Challenge the status quo! In een steeds veranderende wereld ga ik ervoor: creëren, innoveren, mentor zijn en mijn leidende rol pakken. Ik hou van gezonde voeding, een gezonde leefstijl en van Ajax. Ik ben moeder, vrouw en professional; in die volgorde. Balans is voor mij belangrijk om mijn persoonlijke welzijn ‘body’ te geven. Als CEO van Etos wil ik datzelfde samen met alle Etos collega’s bereiken voor ieder gezin in Nederland. Balans in alle opzichten van het leven, een goed gevoel over jezelf hebben en om wellbeing te stimuleren, kortom: de beste versie van jezelf zijn. En dit daarna weer te delen met anderen. Daarom is mijn persoonlijke en zakelijke missie om iedereen zich goed te laten voelen!’’


Deel dit bericht:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Careality