Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
16 maart 2020

Drogisterij? Zo zorg je ervoor dat je opvalt bij potentiële klanten

Als drogisterij wil je natuurlijk graag klanten werven, maar grote kans dat er in de omgeving nog een drogisterij zit met hetzelfde doel. Hoe zorg je er dan voor dat jij opvalt bij potentiële klanten? Hieronder een aantal praktische tips waarmee je ervoor kunt zorgen dat jij er bovenuit springt als drogisterij.

Een beetje gek mag
Er zijn reguliere manieren om op te vallen, zoals met reclamefolders en een online webshop. Maar grote kans dat de concurrent dit ook doet, en dan moet je net dat beetje extra bieden waardoor potentiële klanten eerder naar jou toe zullen komen. Je wilt namelijk niet in de massa opgaan, en dan kan een beetje gek doen om op te vallen geen kwaad. Denk bijvoorbeeld aan een leuke gift bij bepaalde aankopen, of aan een stoepbord buiten met een humoristische boodschap waarmee je klanten naar binnen haalt.

Zo val je online meer op
Naast offline marketing, zijn er ook veel manieren om online op te vallen. Denk bijvoorbeeld aan een webshop die goed werkt, of aan het maken van reclame via sociale media. Sociale media zijn hip, dus bereik hier de wat jongere mensen door reclame te maken voor producten die hen aan zouden spreken. Dat kan met een eigen account op bijvoorbeeld Facebook of Instagram, maar je kunt via deze platformen ook adverteren voor je bedrijf. Deze advertenties komen altijd bij de doelgroep terecht, waardoor je heel snel de juiste mensen kunt bereiken. Naast sociale media, kun je ook zorgen voor goede zoekmachine marketing. Door op je website de juiste zoekwoorden te gebruiken, kom je namelijk hoger in de zoekresultaten van Google terecht. Ook kun je via Google Adwords een advertentie plek krijgen op een website die bezocht wordt door jouw doelgroep.

Reclame maken via influencers
Een manier van reclame die tegenwoordig veel wordt gebruikt om op te vallen als merk, is het maken van reclame via influencers. Dit zijn mensen die via sociale media veel volgers hebben, en daarmee een heel groot bereik. Zo kun je bijvoorbeeld producten opsturen naar influencers, die daar vervolgens hun mening over delen op hun blog of via een unboxing video op YouTube. Doordat zij hun persoonlijke mening delen, zul je bij hun volgers als merk betrouwbaar overkomen wanneer de influencers zelf enthousiast zijn over de toegestuurde producten. En dat pakt dan alleen maar weer positief uit voor jouw bedrijf!


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality