Etos gaat haar eigen merk artikelen ook via zusterbedrijf bol.com verkopen. Vanaf vandaag kunnen klanten onder meer Etos luiers, babydoekjes, zelftesten, condooms en andere intimiteitsproducten kopen. Etos wil zijn waar de klant is en breidt daarom de eigen online verkoop uit op het platform van bol.com. Daarmee zet Etos een volgende stap in haar digitale transformatie. Etos en bol.com vullen elkaar aan in de expertise van drogisterij-artikelen en de expertise in e-commerce. Dit schrijft Etos in een persbericht aan Careality.
Terwijl Etos zich ontwikkelt van traditionele drogist naar de persoonlijke gezondheidsadviseur, wordt bol.com steeds meer een platform waarbij bol.com slechts één van de verkopers is. Door deze samenwerking kunnen Etos en bol.com klanten een breder assortiment, meer keuze en gemak bieden.
Digitale transformatie van Etos
Noor de Bruijn, verantwoordelijk voor E-commerce en Marketing bij Etos: “We zien dat de economie steeds meer verandert in de richting van een platformeconomie. Etos beweegt mee. Naast Etos.nl, zijn we met deze stap nog meer aanwezig in de digitale winkelstraat. Bol.com is bij uitstek de partij voor dit partnership. We geloven daarnaast sterk in het menselijk contact en de helpende hand van de winkelmedewerker. Maar het succes zit ook in dáár zijn waar de klant is: soms is dat in de winkel, soms dat online. Door onze Etos eigen merk artikelen via bol.com aan te bieden, bereiken we nog meer mensen en kunnen we nog meer mensen fan van Etos maken.”
Eduard Hoogenboom, Director Partnermanagement bij bol.com: “Meer dan de helft van het aanbod van bol.com wordt verkocht door lokale partners. Via bol.com krijgen de verkopers toegang tot 11 miljoen klanten in Nederland en Belgie. Door samen te werken met Etos bundelen we onze krachten. Etos heeft als (online) drogist veel kennis over specifieke artikelen. Wij hebben veel kennis van e-commerce.”
Etos en bol.com, onderdeel van de Ahold Delhaize familie, vullen elkaar aan in de expertise van drogisterij-artikelen en de expertise in e-commerce. De samenwerking tussen Etos en bol.com illustreert hoe de merken binnen Ahold Delhaize steeds nauwer samenwerken en expertise en ervaringen uitwisselen. Zo heeft bol.com bijvoorbeeld afhaalpunten in winkels van Albert Heijn en Delhaize en is het assortiment van Gall & Gall verkrijgbaar op ah.nl en bol.com.
Deel dit bericht: