Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
8 oktober 2020

Hoogste klanttevredenheid Service Apotheken in coronajaar, nu 5 jaar op rij de beste apotheken

Service Apotheken zijn ook in het coronajaar als beste van Nederland beoordeeld door apotheekklanten. De Service Apotheken hebben nu vijf jaar op rij de hoogste klantwaardering ontvangen. Daarmee laten ze zien dat zij het hoge serviceniveau en de kwaliteit van farmaceutische zorg ook in coronatijd hebben kunnen vasthouden.

 Een 8.4 gemiddeld
Dat blijkt uit het jaarlijkse Patient Reported Experience Measure-onderzoek (PREM-onderzoek) dat alle apotheken in Nederland uitvoerden van 1 oktober 2019 tot 1 juni 2020. Bijna 90.000 apotheekbezoekers beoordeelden hun Service Apotheek op vier thema’s. Het eindoordeel voor Service Apotheek? Een 8.4 gemiddeld. En dat in een jaar waarin de continuïteit van goede farmaceutische zorgverlening onder druk kwam te staan door corona en de coronavoorzorgsmaatregelen.

Hoge score op alle thema’s
Service Apotheken scoren volgens apotheekbezoekers het afgelopen jaar op alle thema’s beter dan andere openbare apotheken. Ze scoren hoog op het begrijpelijk uitleg geven over medicijngebruik, bereikbaar- en toegankelijkheid, wachttijden, het contact met de apotheekmedewerkers, privacy en de begeleiding bij het medicijngebruik. De service is ook weer hoog gewaardeerd. En de informatie sluit goed aan bij de informatie van de arts. Juist die waardering van bereikbaarheid en deskundigheid past bij het beeld van de coronatijd, maar ook voor de corona-uitbraak waren onze klanten hier tevreden over.

De S van Service Apotheek
Franchiseorganisatie Service Apotheek feliciteert alle 475 aangesloten openbare Service Apotheken met dit mooie resultaat en bedankt alle apotheekklanten voor de uitgesproken waardering!

Adrienne van Strien (links), farmaceutisch directeur Service Apotheek over dit resultaat: “Wij zijn dankbaar dat de klanten van onze Service Apotheken ons deze waardering toekennen. Juist in deze tijd waarin het coronavirus het belang van een goede gezondheid extra voelbaar maakt, is deze hoge klanttevredenheid bijzonder. En in een tijd waarin we alles in het werk moeten stellen om toegankelijk te blijven voor onze klanten. Wij gaan iedere dag op zoek naar oplossingen vanuit onze farmaceutische expertise. En we richten ons op de wensen van onze klanten: willen zij online geholpen worden? Dat kan met onze apotheekwebsite en Service Apotheek-app. Liever in de apotheek? Onze klanten blijven ook daar welkom, wanneer zij de coronavoorzorgsmaatregelen in acht nemen. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat ze ook een afspraak kunnen maken met hun apotheker. Juist nu veel specialisten moeilijker te bereiken zijn, is het waardevol om alle vragen over medicijnen en zelfzorgproducten te kunnen stellen. Onze toegankelijkheid, deskundigheid en vele services: dat betekent voor ons de S van Service Apotheek. De Service Apothekers dragen dankzij goede medicatiebegeleiding bij aan de gezondheid van hun klanten en dat uit zich al vijf jaar op rij in de hoge klanttevredenheid.”


Deel dit bericht:


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Careality