Service Apotheek heeft vandaag haar vernieuwde patiënten-app gelanceerd. De best gewaardeerde apotheekformule van Nederland maakt het leven met medicijnen nu nóg makkelijker. Naast het gemak van online bestellen, biedt de huidige app meer overzicht aan haar gebruikers. Uniek zijn dan ook de toegevoegde foto’s van de medicijnen en verpakkingen én de uitleg waarvoor ze gebruikt worden. Juist om gevaarlijke medicijnfouten tegen te gaan. De vernieuwde app van Service Apotheek brengt naast gemak, de gebruiker in contact met de eigen apotheek in de wijk. De lancering is daarom een feestelijk moment voor de 500 aangesloten Service Apotheken. Dit meldt Mosadex Groep in een persbericht aan Careality.
De gebruiker heeft de regie
De app van 2017 is door een team van experts onder handen genomen. Met als doel: betere gebruikservaring en meer aandacht voor medicatieveiligheid. Service Apotheek zette ontwerpbureau Fabrique en appontwikkelaar Q42 aan het werk om de app te ontwikkelen vanuit praktijkervaringen van apothekers en medicijngebruikers. Ontwerper Silke Kuilman van Fabrique legt uit: “In de vernieuwde app staat de gebruikerservaring centraal. Hierdoor is de app voor iedereen op een intuïtieve, logische en simpele manier te gebruiken.” Ook nu de app live is, blijft het team de app continu toetsen en verbeteren.
Vernieuwde functionaliteiten van de Service Apotheek-app
Verandert er iets? Dan geeft de patiënt dit gemakkelijk door aan de apotheek.
De app bevat foto’s van ruim 2.000 medicijnen én verpakkingen. Dit geeft de patiënt zekerheid bij het innemen van de juiste medicijnen.
Met één druk op de knop vraagt de patiënt een herhaalrecept aan.
De patiënt kan een innameschema instellen en ontvangt een melding wanneer hij zijn medicijnen moet innemen. Daarnaast kan hij medicijninnames afvinken en weer terugzoeken.
Downloaden van de vernieuwde Service Apotheek-app kan via de Google Play Store en Apple Store.
Toekomstbestendige farmaceutische zorg in de wijk
De vernieuwde app wordt gelanceerd om toekomstbestendig te zijn én te blijven. Iris van der Valk, algemeen directeur bij Service Apotheek, vertelt: “De afgelopen jaren zijn veel nieuwe medicijnapps op de markt gekomen. Partijen die met name slim inspelen op de digitale wensen van zorgconsumenten. Service Apotheek staat voor de beste farmaceutische zorg en gaat daarom nog een stap verder. We verbinden die wensen aan de eigen lokale apotheek en maken zo goede en veilige farmaceutische zorg ook digitaal mogelijk. Op die manier blijft de lokale apotheek nauw samenwerken met andere eerstelijnszorgverleners, staan we dicht bij de patiënt én hebben we digitale oplossingen die onze apotheekservices 24/7 ondersteunen. De vernieuwde app is daar een mooi voorbeeld van.
Ook met deze app betrekken we patiënten bij hun behandeling. En we zien dat het werkt! In het eerste halfjaar van 2021 ontvingen de apotheken bijna 60.000 medicijnwijzigingen van patiënten. Wijzigingen die niet bekend waren in de apotheek en waarvan 45% zelfs tot een farmaceutische interventie leidde. Met onze invulling van de digitale zorg verplaatsen we niet de logistiek naar online, maar zetten we in op bereikbaarheid, dialoog en geven we nog meer invulling aan het borgen van medicatieveiligheid. En dat allemaal vanuit de eigen vertrouwde apotheek.”
Service Apotheek: Voor zoveel meer dan medicijnen
Service Apotheek is met 500 aangesloten apotheken de grootste franchiseformule voor zelfstandige apotheken in Nederland. Al zes jaar op rij is de franchiseformule gewaardeerd als beste apotheken van Nederland (PREM: Patiënt Reported Experience Measure). Service Apotheek ondersteunt haar apotheken bij kwaliteitsmanagement, het leveren van hoogwaardige farmaceutische zorg en het (online) binden van patiënten aan de lokale Service Apotheek. Door veilig medicijngebruik en effectieve behandelingen op maat verbeteren zij de gezondheid van hun patiënten.
Deel dit bericht: