Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
14 december 2022

NCV steunt Europees duurzaamheidsinitiatief ‘Commit for Our Planet’

Cosmetics Europe, de Europese vereniging van cosmeticafabrikanten, lanceerde vorige week ‘Commit for Our Planet’, een duurzaamheidsinitiatief gericht op de gehele Europese cosmetica-industrie. Het doel: de krachten bundelen om de ecologische voetafdruk van de cosmetica-industrie in Europa te verkleinen. In Nederland steunt de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) dit initiatief als partner samen met deelnemende pionierbedrijven. De NCV is trots op al haar leden die zich inzetten voor duurzaamheid. En in het bijzonder op de bedrijven die zich bij dit initiatief hebben aangesloten: Unilever, Beiersdorf, Henkel, L’Oréal, Coty, Colgate Palmolive, LVMH, en ook het Nederlandse bedrijf Keune Haircosmetics. Dit laatst genoemde bedrijf gaf tijdens de lancering als pionier een presentatie. Dit schrijft de Nederlandse Cosmetica Vereniging (NCV) op hun website www.ncv-cosmetics.nl en in een aan ons vakblad Careality gericht bericht.

Veel cosmeticafabrikanten zijn al zeer actief met hun eigen duurzaamheidsmaatregelen. Maar zoals we allemaal weten, bereiken we samen meer. Met ’Commit for Our Planet’ moedigt Cosmetics Europe alle cosmeticafabrikanten aan om deel te nemen aan het vrijwillige initiatief.

“Hoewel veel bedrijven in de cosmetica- en persoonlijke verzorgingssector op eigen kracht al aanzienlijke vooruitgang boeken op milieugebied, wil ‘Commit for Our Planet’ de lat voor duurzaamheid in de hele sector nog hoger leggen, door gezamenlijk de inspanningen op te voeren en te versterken”, aldus John Chave, directeur-generaal van Cosmetics Europe. Met dit initiatief moedigt Cosmetics Europe alle cosmeticafabrikanten aan om zich in te zetten voor onze planeet en zo hun engagement te bundelen. Of het nu een groot, middelgroot of klein bedrijf is – ‘Commit for Our Planet’ is een duurzaamheidsinitiatief voor alle bedrijven in de cosmetica-industrie.

Het initiatief is gericht op drie hoofdthema’s; klimaat, verpakking en natuur. Deze thema’s staan centraal in de activiteiten van cosmeticabedrijven. Zo kan de industrie de meeste vooruitgang boeken bij het optimaliseren van duurzame productie. In de toekomst zal Cosmetics Europe zijn duurzaamheidscommitments voortdurend herzien en versterken om tegemoet te komen aan de veranderende maatschappelijke eisen en planetaire behoeften.

Via dit initiatief zullen Cosmetics Europe en de NCV tools en begeleiding bieden om bedrijven te helpen hun duurzaamheidscommitments na te komen. De NCV is van plan jaarlijks, samen met Cosmetics Europe, verslag uit te brengen over de vooruitgang van de industrie en de positieve gevolgen voor het milieu.

 


Deel dit bericht:


Careality