Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche

Wie zijn wij?

Vlnr: Maura, Torval, Frank, Paulette, Eddy, Ivonne, Peter en Jan-Willem

Ons vakblad Careality zag het levenslicht in 2005.  Vanaf die tijd zijn we uitgegroeid tot een volwassen vakblad voor de drogisterijbranche dat ook de succesvolle Care Awards en het magazine Careality@Work heeft voortgebracht. Dat is alleen maar mogelijk dankzij de medewerking en het enthousiasme van alle retailers, leveranciers, medewerkers en brancheorganisaties waar we zo graag mee samenwerken.

 Om elke maand weer een mooi tijdschrift neer te zetten, werken we met een hecht en gezellig team aan onze tijdschriften. Graag stellen wij ons team aan u voor!

Paulette Luteijn, uitgever/duizendpoot
Na meerdere jaren werkzaam te zijn geweest bij o.a. de KLM en hotelketen Holiday Inn was het tijd voor iets meer regelmaat in de werkdagen. Ze zette haar eerste stap binnen het kantoorwezen door met vader Peter samen te werken aan onder andere vakbladen binnen de foodbranche en gezondheidszorg. In 2005 kwam een keerpunt en heeft ze samen met haar vader het blad Careality opgestart. Paulette werkte voornamelijk achter de schermen met een duidelijke taakverdeling: Peter verzorgde de commercie en Paulette alle overige taken zoals backoffice, traffic, social media, aansturing freelancers en administratie. Per 1 januari 2016 gaf Peter aan een flinke stap terug te willen zetten en het actieve bedrijfsleven achter zich te laten. Paulette stuurt sindsdien Luteijn Trade Media alleen aan. Samen met haar team heeft ze in 2016 een tweede blad op de markt gebracht, Careality@Work, een vakblad voor drogisterijmedewerkers, en heeft ze datzelfde jaar de Careality Care Awards opgericht. “Careality bestaat uit een team van hardwerkende, enthousiaste, warme en gezellige persoonlijkheden. Ik ben enorm trots op het team dat elke uitgave weer enorm hun best doen om een fantastisch eindproduct neer te zetten.”

Ivonne de Thouars, hoofdredacteur
Ivonne is sinds de eerste uitgave betrokken bij Careality, eerst als freelancer, daarna als eindredacteur en sinds 2011 als hoofdredacteur. Zij is niet onbekend met de branche want ze was voorheen hoofdredacteur van de vakbladen Nieuwe Drogist (incl Drogisterij Awards) en Marketing Results bij de uitgeverij waar Peter en Paulette ook werkten. Ivonne verzorgt alle teksten voor Careality en Careality@Work en organiseert mede de Careality Care Awards. Ze werkt daarnaast voor verschillende andere magazines en websites en is ad interim communcatieadviseur bij het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven. Ze vindt het prettig om voor Careality te schrijven omdat het een product is van een bevlogen team voor een hartelijke branche.

Eddy Nas, sales manager
Eddy is sinds een jaar salesmanager bij Careality en heeft ons magazine vanaf de start van dichtbij meegemaakt. Hij is verder trainer voor MKB ondernemers en management en consultant business intelligence binnen het MKB. Eddy heeft een passie voor marketing en volgt op consumentengebied aandachtig trends in lifestyle en verzorging. De dynamiek en uitdagingen binnen de drogisterijsector hebben al jaren zijn interesse. Daarnaast ziet hij de samenwerking met zowel collega’s als mensen in de branche als leerzaam en plezierig en is hij trots deel uit te mogen maken van het team dat de vakbladen Careality en Careality@Work creëert en op de waardering voor deze prachtige bladen.. Eddy denkt graag met u mee om uw merk en product te versterken!

Peter Luteijn, oprichter
Peter startte 13,5 jaar geleden het vakblad Careality. Hij was voorheen verantwoordelijk voor de sales activiteiten van diverse vakbladen, onder andere in de foodsector. Peter maakte uiteindelijk de stap om voor zichzelf te beginnen en verzamelde een team van specialisten om zich heen die zich nu nog met hart en ziel inzetten voor het blad. Hij heeft Careality stevig neergezet in de branche en is sinds 2016 nu achter de schermen actief met de input voor de website www.careality.nl.

Maura van Wermeskerken, grafisch ontwerper
Maura is sinds een jaar ontwerper van Careality@Work. Ze geeft het magazine graag vorm omdat het dynamisch is en afwisselend qua inhoud. “Careality@Work is een compleet tijdschrift met verschillende rubrieken zoals reportages, productinformatie, thema’s en nieuws – allemaal met een eigen opmaak. Ik probeer dat ook in de vormgeving te benadrukken. Productnieuws is bijvoorbeeld strakker dan een leuk interview met portretten.”

Torval van den Hoogen, grafisch ontwerper
Torval is sinds 2012 ontwerper van Careality. “Het leuke aan Careality en Careality@Work is dat ze in de loop van de tijd onze kindjes zijn geworden. De magazines worden steeds volwassener en zijn niet meer weg te denk in de drogisterijbranche. Het werken met het team van Careality is enerverend en binnen de deadlines zijn we erg flexibel naar elkaar. Het is een goed geoliede machine.”

Frank van der Meulen, eigenaar XCJ Reclameproductie
Frank is geen onbekende in de drogisterijbranche. Zijn bedrijf XCJ Reclameproductie ontwikkelt én produceert namelijk displays, promoties en verpakkingsmateriaal dat veelal zijn weg vindt in het apotheek- en drogisterijkanaal. XCJ is al vanaf het allereerste begin verantwoordelijk voor de vormgeving en opmaak van Careality, later kwamen daar Careality@Work en de Care Awards bij. “Ik vind het vooral leuk dat de werkzaamheden tussen Careality en XCJ verweven zijn, zo zie ik wel eens mijn eigen displays of verpakkingmateriaal weer terug in de advertenties in het blad. Daarnaast is het natuurlijk een erg gezellig team.”

Jan Willem Houweling
Jan Willem is al vanaf de allereerste uitgave van Careality onze vaste ‘huisfotograaf’. Die samenwerking bevalt zo goed, dat we alleen andere fotografen inzetten als Jan Willem echt niet kan. “Ik vind het erg leuk om voor Careality te fotograferen. In de drogisterijbranche wordt veel aandacht besteed aan de uitstraling van de producten en winkels dus het is prettig om dat als fotograaf vast te mogen leggen. Daarnaast heeft het blad een mooie glossy uitstraling en werken we met een heel gezellig team.”

 

 

Careality