Nielsen Brandbank is de eerste Data Management Service, die na het eerste certificaat ‘Vastleggen’, nu ook het certificaat ‘Controleren’ in de wacht heeft gesleept voor de Drogisterijsector. In nauwe samenwerking met GS1 Nederland, heeft Nielsen Brandbank na het succes van de eerste certificeringsronde voor Drogisterij, nu ook het tweede certificaat voor ‘Controleren’ weten te bemachtigen. Zo meldt Nielsen in een persbericht aan Careality.
Als onderdeel van het certificaat ‘Controleren’ voor Drogisterij, kan Nielsen Brandbank als eerste partij etiket- en logistieke informatie van leveranciers controleren tegen de GS1 standaarden. Onder de noemer Drogisterij vallen diverse productgroepen, waaronder baby- en speciale voeding, zelfzorgmedicijnen, medische hulpmiddelen, cosmetica, persoonlijke verzorging en voedingssupplementen.
Met beide drogisterijcertificaten op zak, kan Nielsen Brandbank als eerste DMS-partij leveranciers in de drogisterijsector ondersteunen in het verhogen van de datakwaliteit voor diens offline & online productassortiment. Dit ligt in lijn met de officiële uitrol voor etiketinformatie binnen het Drogisterijprogramma, dat op korte termijn vanuit GS1 Nederland zal worden gecommuniceerd naar de markt.
Deel dit bericht: