Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
7 juni 2021

Dove kondigt project van € 8,5 miljoen voor bosherstel aan in strijd tegen klimaatverandering

Met het project worden de leefgebieden van bedreigde diersoorten beschermd en het levensonderhoud van 16.000 mensen die op Noord-Sumatra leven, verbeterd. In partnerschap met Conservation International en ter onder-
steuning van de bestaande samenwerking met het Indonesische Ministerie van Milieu en Bosbouw (MoEF), gaat Dove de komende 5 jaar 20,000 hectare bos – een gebied dat twee keer zo groot is als Parijs en het equivalent van 5 miljoen bomen – beschermen en herstellen om de effecten van klimaatverandering tegen te gaan. Dit meldt Unilever in een persbericht aan Careality.

Als merk dat al bijna twee decennia het gesprek over schoonheid aangaat, zet Dove zich in om de schoonheid van de planeet voor iedereen te beschermen en te herstellen. Het Dove Forest Restoration Project zal naar schatting meer dan 300.000 ton CO2 uit de lucht halen en de uitstoot van meer dan 200.000 ton CO2 voorkomen. Deze verwachte effecten zullen worden gemonitord en geëvalueerd in overeenstemming met het CO2-beleid van Indonesië.

Dit baanbrekende initiatief bouwt ook voort op de doelstellingen van Dove om tegen 2023 een ontbossingsvrije toeleveringsketen te hebben en tegen 2039 een netto nul-uitstoot van zijn producten:

“Kunnen we schoonheid echt vieren als het ten koste gaat van de planeet? Het antwoord is nee. We moeten actie en zorg eisen die verder gaat, zowel van onszelf als van de schoonheidsindustrie in het algemeen. Als wereldwijd merk waarbij zorg centraal staat, hebben we de verantwoordelijkheid om onze platforms te gebruiken om verandering te stimuleren en een positieve impact te hebben op de wereld om ons heen. Het Dove Forest Restoration Project bouwt voort op onze toewijding om zorg te dragen voor onze planeet en de wijze waarop we onze producten maken. Met dit lange termijn-initiatief breiden we deze aanpak uit tot het verbeteren van de gezondheid van de planeet en streven we naar een duurzamer leven”, aldus Griet Demasure, Marketing Director Beauty & Personal Care Benelux. (…)


Deel dit bericht:


Careality