Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
2 januari 2023

Nieuwe consumentencampagne ‘Slim besparen, dat is de kwaliteit van het Kruidvat’

Nederlanders besparen momenteel massaal, maar dat doen we liever niet op kwaliteit. Dus komt het erop aan om dit op slimme wijze te doen. Om Nederland hierbij te helpen, brengt Kruidvat in haar nieuwe campagne ‘Slim besparen, dat is de kwaliteit van het Kruidvat merk’, haar eigenmerkassortiment over het voetlicht. Zo biedt Kruidvat met haar eigenmerkassortiment producten van topkwaliteit, waarvoor je nóóit te veel betaalt. Dat is ook te zien in de nieuwe Kruidvat-commercial met single moeder Lies. Dit schrijft A.S. Watson in een persbericht aan Careality.

“Maar liefst 30% van de mensen in ons land* maakt zich op dit moment zorgen over de eigen financiële situatie”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van Kruidvat. “Mensen hebben meer moeite om rond te komen, veroorzaakt door de recente prijsstijgingen. Wij zorgen dat ons assortiment voor iedereen toegankelijk is, zodat je je óók in deze tijden goed, gezond en mooi kan voelen. Zo laten Lies en haar kinderen in onze commercial zien hoe je met het ruime en scherp geprijsde Kruidvat eigenmerkassortiment slim kunt besparen, zónder dat je inlevert op kwaliteit. Zodat je minder hoeft te bezuinigen op dingen die óók belangrijk zijn.”

Probeer ’t en je bent verkocht

Het enorme eigenmerkassortiment van Kruidvat met meer dan 4.500 producten kenmerkt zich door de hoge kwaliteit en de lage prijs. Niet voor niets kent het de claim: probeer ’t en je bent verkocht. Bovendien hebben vele eigenmerkproducten in de afgelopen jaren onderscheidingen gekregen. Bijvoorbeeld van de Consumentenbond en onlangs nog ‘Huismerk Product van het jaar 2023’ begeleid door onderzoeksbureau Nielsen/Treetz, in opdracht van POY Operations.

Maar liefst zeven Kruidvat producten mogen in 2023 het bekende rode logo als bewijs van goedkeuring door de consument dragen: Kruidvat Skin Science Brightening Correcting Serum, Kruidvat Full & Care Volume Balm Mascara, Kruidvat Pure & Soft Babydoekjes, Kruidvat Newborn Luiers, Kruidvat Eau de Toilettes Happy, Energy en Relax, Kruidvat Happy Harmony Crème Douchefoam en Kruidvat Aftershave Balsem.

Bekijk de nieuwe commercial hier

*Onderzoek van ABN AMRO: Q&A Insights & Consultancy november 2022

 


Deel dit bericht:


Careality