Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
31 maart 2023

Eerste resultaten Groene Plus veelbelovend

De eerste termijn van de publiekscampagne met de Groene Plus loopt eind maart af. Met de publiekscampagne laten we we de consument weten dat hij voor het juiste product PLUS een deskundig advies over zelfzorg bij de gecertificeerde drogist terechtkan. Alle drogisterijretailers hebben voor deze campagne de handen ineengeslagen: een unieke campagne in retailland. Dit schrijft het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD) in hun nieuwsbrief van maart.

We leggen nu de basis voor een meerjarige campagne, want er is nog veel meer uit te leggen. Bijvoorbeeld wat certificering of de deskundigheid van de drogist exact inhoudt, wat wij met de ruim 64 miljoen gezondheidsadviezen per jaar bereiken en dat er op de gezondheidszorg kan worden bespaard als er ook bij kleine kwalen de juiste zorg op de juiste plek wordt gegeven.

De consument heeft sinds 25 januari uitgebreid kennisgemaakt met de Groene Plus. Via radiocommercials die in twee periodes dagelijks werden uitgezonden op diverse zenders, advertenties in dagbladen zoals het AD en magazines waaronder Vriendin, Ouders van Nu, Margriet, Saar en Santé, een online campagne en alle uitingen van de drogisterijretailers en in de gecertificeerde winkels. De impact van de imagocampagne wordt o.a. gemeten via DVJ Insights. Zij hebben in 2022 een 0-meting verricht en eind maart wordt een 1-meting ingezet om de resultaten te vergelijken.

De eerste resultaten van het online bereik zijn veelbelovend. Er zijn socials ingezet (korte video’s op Facebook en Instagram), een search-actie, displays (gekochte ruimte bij websites en online diensten), content (online advertorials) en YouTube-reclame. In totaal zorgde de online campagne tot nu toe voor ruim 29 miljoen impressies. De uitingen van de Groene Plus zijn online goed zichtbaar geweest bij een brede doelgroep. We delen alle resultaten graag als de campagne volledig is afgerond.


Deel dit bericht:


Careality