Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
3 juli 2023

Trekpleister kiest nieuwe invulling merkstrategie

Met de pay off ‘Waar kunnen we je blij mee maken?’ kiest Trekpleister voor een nieuwe invulling van haar merkstrategie. Trekpleister staat bekend als voordeeldrogist mét aandacht. De nieuwe merkstrategie maakt op een originele en eigentijdse manier duidelijk dat bij Trekpleister elke klant – van jong tot oud – de aandacht verdient. Een centrale rol is weggelegd voor de vrolijke en behulpzame Aaf, het nieuwe gezicht van Trekpleister.

“Bij Trekpleister gaan we altijd voor tevreden klanten en draait alles om voordeel en persoonlijke aandacht. Want wij weten dat aandacht geven, meedenken met de klant en een positieve blik nét dat verschil maken”, zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience van A.S. Watson, de moedermaatschappij van Trekpleister. “Deze belofte is niet alleen zichtbaar in al onze communicatie, maar wordt met de nieuwe merkstrategie ook meer impliciet gekoppeld aan ons merk. Want aandacht moet je vooral vóelen. Met Aaf krijgt de merkbelofte van Trekpleister een vriendelijk, behulpzaam en vrolijk gezicht.”

Typisch Trekpleister
Aaf staat symbool voor alles waarvoor Trekpleister staat. Ze werkt al tien jaar bij Trekpleister in een fijne en gezellige buurt en kent bijna al haar klanten. Aaf is vriendelijk, toegankelijk, deskundig, neemt de tijd en zet altijd nét dat stapje extra om haar klanten te helpen, of ze nu 8 jaar of 80 jaar zijn. Ze doet dit met veel speelsheid en een lach en dat is precies wat klanten ook in de medewerkers van Trekpleister waarderen. Aaf levert, net als de medewerkers in de winkels, elke dag weer het bewijs onder het motto ‘Waar kan ik je blij mee maken?’

“We hebben bij de ontwikkeling van het nieuwe campagneplatform bij ieder onderdeel gekeken hoe we het ‘typisch Trekpleister’ kunnen maken”, zegt Joris Gruiters, Head Of Strategy bij DDB Amsterdam. “Van de animatiestijl, tot casting voor de stem tot de nieuwe pay-off. Dit is cruciaal om Trekpleister een nog duidelijkere marktpositie te laten innemen. De eerste testresultaten bewijzen dat deze aanpak werkt en beloven veel goeds.”

Herkenbare stem
Niemand minder dan zangeres en cabaretière Karin Bloemen geeft Aaf haar herkenbare stem. Brenda Smith: “Karin Bloemen is met haar warme, kenmerkende stem in staat de luisteraar mee te nemen in het verhaal van Trekpleister. Ze laat je de aandacht voelen en weet het voordeel waar wij voor staan te benadrukken op een manier die aansluit bij jong en oud.”

‘La Bloemen’ is maandag 3 juli voor het eerst te horen in de nieuwe tv-commercial en op de radio. Daarnaast is ‘Aaf’ volop zichtbaar in alle communicatie-uitingen van Trekpleister: van de huis-aan-huis folder, nieuwsbrief, website en social media tot de point-of-sale materialen op de winkelvloer.

Bekijk de nieuwe commercial hier


Deel dit bericht:


Careality