Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
2 november 2023

Abri-campagne Groene Plus gestart door het CBD

Maandag j.l. is de abri-campagne met de Groene Plus van start gegaan! Met maar liefst 900 dynamische abri’s wijzen we de consument de weg naar de dichtstbijzijnde gecertificeerde drogisterij. De abri’s staan verdeeld over het hele land, van stad tot dorp, en verwijzen tot en met 6 november naar twee gecertificeerde drogisterijen in de buurt. Dat kan een winkel van DA, Etos, Kruidvat of Trekpleister zijn, of van een zelfstandige ondernemer. Zo meldt het Centraal Bureau Drogisterijbedrijven (CBD) in hun Nieuwsbrief van oktober 2023.

Al deze drogisterijen hebben de handen ineengeslagen voor de Groene Plus-campagne. Sinds kort is ook Plein.nl als een van de ‘founding fathers’ van het Keurmerk Zelfzorg Online aangehaakt bij de publiekscampagne. Zodat de consument weet dat hij voor deskundig advies over zelfzorg en kleine kwalen bij een gecertificeerde drogisterij of webshop terechtkan. 

De inzet van de abri’s maakt deel uit van de tweede lichting van de publiekscampagne met de Groene Plus. De eerste lichting was in het voorjaar en de tweede is op 17 september van start gegaan met advertenties in consumentenmagazines zoals Ouders van Nu, Libelle en Vriendin, een uitgebreide online campagne en wordt nu versterkt met de abri’s. 

Voor drogisterijen is de campagne met de Groene Plus een goede reden om gecertificeerd te zijn en te blijven. Geïnteresseerd? Het CBD begeleidt winkels met een coach en Quickscan naar certificering, meer informatie vind je hier.

Bron: Nieuwsbrief CBD, oktober 2023.




Deel dit bericht:


Careality