Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
21 juni 2018

Kruidvat opent 25 juni deuren pop-up store voor Nederlanders in Palamós, aan de Spaanse Costa Brava

Veruit de meeste Nederlandse vakantiegangers kopen hun verzorgingsproducten graag gewoon thuis. Maar eenmaal op de vakantiebestemming, ontdekt maar liefst driekwart dat één of meer verzorgingsartikelen in de bagage ontbreken. Dat blijkt uit onderzoek van Kruidvat onder ruim 1.000 Nederlanders*. Dit kan best lastig zijn als je in het buitenland van een onbezorgde vakantie wilt genieten. Ruim 4 op de 10 Nederlanders kunnen namelijk niet zonder hun eigen verzorgingsproducten en dat geldt vooral voor vrouwen. Zo zegt een kwart van de vrouwelijke vakantiegangers haar vertrouwde gezichtscrème of shampoo niet te kunnen missen. Nederlandse toeristen in het Spaanse Palamós hoeven zich hierover deze zomer gelukkig geen zorgen te maken. Zij kunnen voor al hun vertrouwde producten terecht in de pop-up store van Kruidvat die hier op maandag 25 juni zijn deuren opent. Dit schrijft A.S. Watson in een persbericht aan Careality.

Top 3 vergeten producten
Ook op vakantie moeten Nederlandse toeristen vaak nog heel wat inkopen doen. De meest vergeten producten tijdens de vakantie zijn:

  1. haarverzorgingsproducten (29%)
  2. zonbescherming (26%)
  3. mondverzorgingsproducten- en scheerproducten (beide 25%)

Hoewel Nederlanders veel producten op reis meenemen, blijkt hun voorraad zonnebrand- (38%), haarverzorgings- (29%) en lichaamsverzorgingsproducten (24%) tijdens hun verblijf in het buitenland al snel uitgeput.

Mannen meest gehecht aan vertrouwde tandpasta
Uit het onderzoek blijkt dat mensen een Nederlandse drogist op hun vakantiebestemming wel zien zitten. Vooral voor vrouwen is het een uitkomst. Meer dan de helft zegt zo gehecht te zijn aan een vertrouwd Nederlands product dat ze eigenlijk niet zonder kunnen. Vrouwen zijn vooral gehecht aan hun eigen shampoo en gezichtscrème (25%). Mannen zijn minder merktrouw. Bij hen staat hun vertrouwde tandpasta (13%) op nummer één als het product waar zij niet zonder kunnen.

Voordeel tot aan de Costa
Kruidvat wil haar klanten deze zomerperiode graag verrassen. “Onder het motto ‘Voordeel tot aan de Costa’ bieden we in onze winkels een grote hoeveelheid aantrekkelijke acties, zodat zij slim kunnen inkopen voor hun vakantie. Speciaal voor de vakantievierders aan de Costa Brava zetten we zelfs een stap extra. Producten waaraan onze klanten gehecht zijn brengen wij op één van de populairste vakantiebestemmingen in Spanje letterlijk naar hen toe,” vertelt Brenda Smith, directeur Marketing van Kruidvat. “We bieden vakantiegangers in deze speciale Kruidvat pop-up store in Spanje een selectie uit ons vertrouwde assortiment, tegen de lage prijs die zij van ons gewend zijn.“

Risico op miskoop
Kruidvat speelt hiermee in op de behoefte van 70% van de vakantiegangers om hun verzorgingsartikelen gewoon thuis te kopen. Dit komt omdat zij precies weten hoe deze producten werken en hoe ze hierop reageren. Ook geeft meer dan de helft van de Nederlanders aan het liefste advies te krijgen in de eigen taal. Bovendien is buiten Nederland de kans op een miskoop groter.

Zo’n 2 op de 10 Nederlanders hebben weleens een verkeerd product gekocht in het buitenland, doordat ze de taal op de verpakking niet goed begrepen. Vooral het kopen van conditioner in plaats van shampoo wordt vaak genoemd als ‘misser’.

Costa del Kruidvat
De Kruidvat pop-up store bevindt zich op een steenworp afstand van de boulevard in de onder Nederlanders zeer geliefde badplaats Palamós aan de Spaanse Costa Brava. Bezoekers kunnen vanaf maandag 25 juni terecht in de winkel en op woensdag 27 juni wordt deze officieel geopend. De winkel blijft vier weken open. Het winkelteam van deze pop-up store bestaat uit zeven Nederlandse Kruidvat-medewerkers. Zij zijn geselecteerd uit een grote hoeveelheid interne sollicitaties uit het hele land. In de winkel kunnen klanten terecht voor een ruim assortiment Kruidvat-artikelen: van shampoo tot zonnebrand en van babyvoeding tot strandaccessoires.

Gerard van Breen, algemeen directeur van Kruidvat, heeft gisteren de winkel officieel geopend. Hij deed dit in aanwezigheid van een menigte Nederlandse vakantiegangers. Dries en Dave Roelvink gaven aan de opening een oer-Hollands tintje. Zij namen als eerste plaats achter de kassa om de producten van de eerste klanten af te rekenen, verzorgden een optreden en gingen met fans op de foto.

“Met onze Kruidvat winkel aan de Costa willen we onze klanten deze zomerperiode graag verrassen. We weten dat Nederlanders gehecht zijn aan de producten van thuis en het liefst hun vertrouwde producten mee op reis nemen. Dit inzicht vormde de basis voor het idee voor deze tijdelijke winkel. In de pop-up store kunnen vakantiegangers ons vertrouwde assortiment vinden, tegen de lage prijs die zij van ons gewend zijn“, aldus Kruidvat CEO van Breen.

* Het Kruidvat-onderzoek is in juni 2018 verricht door PanelWizard onder 1.037 Nederlanders van 18 jaar en ouder die in het afgelopen jaar in het buitenland op vakantie zijn geweest.


Deel dit bericht:


Careality