Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
*/ ?>
20 september 2019

Scandinavische skincare gigant Urtekram gaat strijd aan met plastic soep

Morgen is het zover: de Plastic Soup Foundation organiseert opnieuw de jaarlijkse World Cleanup Day. Over de hele wereld komt iedereen in actie voor de strijd tegen het snelgroeiende aantal plastic afval in onze oceanen. Nu zijn de bedrijven aan de beurt: er moet minder plastic geproduceerd worden. Het Deense Urtekram is vastberaden om haar verantwoordelijkheid te nemen door middel van een anti-microbead beleid en plantaardige verpakkingen van suikerrietafval.

Geproduceerd met natuurlijke ingrediënten
Sinds de oprichting in 1972 ontwikkelt en produceert het Deense Urtekram uitsluitend biologische producten — een gewaagde keuze in een tijd dat de biologische markt nog in de kinderschoenen stond. Het was een vanzelfsprekende keuze voor het bedrijf, dat de consument na wil laten denken over een milieuvriendelijke manier van consumeren. Nu pakken ze de grootste milieucrisis aan: de plastic soep. Beelden van zwervende boodschappentasjes, voedselverpakkingen en rietjes die drijven in oceanen over de hele wereld staat in het collectieve geheugen gegrift. Minder waarneembaar zijn de kleine plastic deeltjes die in de plastic soep drijven. Deze stukjes, genaamd microbeads, zijn vaak zo klein dat zij niet met het blote oog zijn te waarnemen. (…)

Urtekram lichaamsverzorging wordt onder andere verkocht bij EkoPlaza, diverse biowinkels en online drogisterijen. Lees verder over Urtekram op hun website: www.urtekram.nl. Voor meer informatie over microbeads kunt u terecht op www.beatthemicrobead.org.


Deel dit bericht:


Careality