Onafhankelijk vakblad voor managers in de drogisterijbranche
17 november 2020

Kruidvat wil iedereen laten stralen deze Feestdagen

Kruidvat wil deze feestdagen zo veel mogelijk mensen laten stralen en daarom roept zij iedereen op een beetje schoonheid aan een ander door te geven. Want hoewel de feestdagen dit jaar anders zullen zijn dan we gewend zijn, is het juist nu belangrijk om niet alleen jezelf, maar óók anderen een oppepper te geven. Iedereen heeft tenslotte het recht om te schitteren, zeker als het even niet meezit. Dan kunnen een nieuwe look, een verzorgd uiterlijk en positieve aandacht nét dat duwtje voor een positieve boost geven. Om dat mogelijk te maken, doneert Kruidvat 300 beauty-pakketten aan de BeautyBank, zodat ook zij die het juist nu even nodig hebben, tijdens de feestdagen extra kunnen stralen. Dit meldt A.S. Watson in een persbericht aan Careality.

Nederland maakt zich op voor feestdagen die er anders uitzien dan normaal. Toch hebben we juist nu behoefte aan verbinding en doen we extra de moeite om van deze feestdagen iets bijzonders te maken. Hier hoort voor veel mensen een feestelijke look bij, blijkt uit onderzoek van Kruidvat in het kader van haar Beautiful December campagne*. Ook al is de kans groot dat we de feestdagen veel kleiner en ingetogen moeten vieren dit jaar: 43% volgt volgens het onderzoek hun ‘feestdagenroutine’ van voorgaande jaren als het gaat om hun outfit, haar en make-up. En één op de vijf wil hier zelfs extra aandacht aan besteden.

Iedereen heeft het recht om te stralen
Een derde van de consumenten geeft aan tijdens deze feestdagen meer beauty-producten te gebruiken. Populair zijn vooral make-up (39 procent), parfum (35 procent) en nagelproducten (24 procent). Ruim de helft geeft aan zich hierdoor zelfverzekerder en mooier te voelen. De top drie van ergste dingen die zouden kunnen gebeuren, is dat het haar niet goed zit (28 procent), er een vlek op de feestelijke outfit zit (22 procent) of een pukkel in het gezicht (13 procent). Het kopen van beauty-producten is echter niet voor iedereen vanzelfsprekend, zeker als je de eindjes met moeite aan elkaar moet knopen. “Wij willen dat alle vrouwen van Nederland zich op hun mooist kunnen voelen tijdens de feestdagen. Iedereen heeft het recht om te stralen, maar dat is helaas niet altijd eenvoudig. Nu de feestdagen weer in aantocht zijn, willen we zo veel mogelijk mensen daarom aanmoedigen een beetje schoonheid aan een ander door te geven”, vertelt Brenda Smith, directeur Marketing  van Kruidvat. “We beleven een bijzondere tijd en willen daarom óók graag een helpende hand bieden aan mensen die het minder breed hebben. Zo willen we er samen met de BeautyBank voor zorgen dat ook zij er tijdens de feestdagen op hun best uitzien en er met hun geliefden een mooi feest van kunnen maken.”

“We zijn erg blij met dit mooie gebaar van Kruidvat. De BeautyBank wil mensen met persoonlijke tegenslag weer laten stralen, want als je zelf de kracht of het geld niet hebt, verdien je extra aandacht. Persoonlijke aandacht en een verzorgd uiterlijk kweken zelfvertrouwen en zorgen dat je de toekomst met meer vertrouwen tegemoet durft te zien”, zegt Karin Edwards Gombert (links op de foto), oprichter van de BeautyBank. “Het is hartverwarmend dat we er samen voor gaan zorgen dat onze cliënten deze feestdagen kunnen schitteren.”

Beautiful December
Kruidvat wil dat iedereen de mooiste versie van zichzelf kan zijn: wie je ook bent, wat je look ook is of hoe je de feestdagen ook viert. Dat is de boodschap van ‘Beautiful December’ die vandaag van start gaat. Kruidvat vraagt al haar klanten deze feestdagen iets moois door te geven om dit bewogen jaar toch op een feestelijke manier af te sluiten. In een online video brengt zij deze boodschap de komende tijd onder de aandacht. Zo gaan influencers hun favoriete beautyproducten doorgeven aan mensen van wie zij vinden dat zij het verdienen. Klanten krijgen ook alle gelegenheid een cadeautje door te geven. Zo ontvangen zij bij aankoop van een beautyproduct een cadeautasje met de tekst ‘Just for you’. Ook geeft Kruidvat het startsein voor een campagne waarmee heel Nederland elkaar via social media een complimentje kan geven. Ook kunnen klanten ‘voor elkaar’ op social media meedoen aan winacties.

 

 


Deel dit bericht:


Reacties zijn gesloten.

Careality